معرفی 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید

در حوزه مواد آزمایشگاهی، 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید از برند سیگما آلدریچ، یکی از ترکیبات مهم در تحقیقات شیمیایی و پلیمری است. این ترکیب شیمیایی  به عنوان یک مونومر در تولید پلیمرها و رزین ها استفاده می شود. همچنین این ماده به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب خود، از جمله استحکام، انعطاف پذیری و پایداری حرارتی، به عنوان یک ماده اولیه مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به همین خصوصیات، این ترکیب به عنوان یک ماده مونومری ارزشمند و مورد استفاده در تحقیقات شیمیایی و پلیمری بوده و نظر محققان را به خود جلب کرده است. بر اساس آمار صورت گرفته اکثر پژوهشگران جهت تهیه این ماده از برند سیگما شرکت فروش مواد آزمایشگاهی دایا اکسیر را انتخاب مینمایند.

2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید

این ماده از گروه های آمین و اتیل متاکریلات تشکیل شده و دارای وزن مولکولی 165.62 g/mol می باشد. فرمول شیمیایی آن C5H9NO2·HCl بوده و دارای نقطه ذوب حدود 102-110درجه سانتی‌گراد است. شکل ظاهری 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید به صورت جامد بی رنگ است و در بسیاری از حلال های آلی حل می گردد. همچنین، این ترکیب دارای گروه آمین و گروه استر متاکریلات است که خواص شیمیایی و کاربردهای مختلفی را به آن اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال، این ترکیب به عنوان ماده مونومری در تولید پلیمرها و رزین‌ها استفاده می‌شود و همچنین در صنایع رنگ و رزین، پوشش‌های پلیمری و مواد چسبنده نیز کاربرد دارد.

کاربرد های 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید

2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید به عنوان یک ماده مونومری در فرایندهای پلیمریزاسیون و تولید رزین ها استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن می توان به تولید پلیمرهای مقاوم در برابر حرارت، پوشش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مواد چسبنده اشاره کرد. همچنین، این ترکیب در صنایع رنگ و رزین، پوشش­های پلیمری و مواد ضد زنگ نیز استفاده می شود. در ادامه برخی از مهم ترین کاربرد های این ترکیب آورده شده است:

  • در سنتز ترکیبات آلی: این ماده می‌تواند به عنوان یک ماده شروع کننده برای سنتز ترکیبات آلی مورد استفاده قرار گیرد.
  • در سنتز پلیمرها: این ترکیب می‌تواند به عنوان یک ماده مونومر برای ساخت پلیمرهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، مانند پلیمرهای متاکریلات.
  • در تحقیقات زیستی: این ترکیب می‌تواند به عنوان یک ترکیب مورد استفاده در تحقیقات زیستی، مانند بررسی تأثیرات سمیت و یا تأثیرات فیزیولوژیکی بر روی سلول‌ها و بافت‌های زنده، استفاده شود.
  • در آزمایش‌های شیمیایی: این ترکیب می‌تواند به عنوان یک ترکیب واسطه برای سنتز ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد، مانند سنتز داروها یا ترکیبات شیمیایی دیگر.

ساختار مولکولی

تهیه و خرید

همانطور که اشاره شد 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید یکی از مواد شیمیایی پر کاربرد در تحقیقات دانشگاهی و آزمایشگاهی است. تهیه مواد برای انجام تحقیقات و پروژه دانشگاهی، نیاز به خلوص بالایی دارد. برند سیگما از جمله شرکت های  فعال در این زمینه بوده و مواد و ترکیبات شیمیایی را با خلوص بالا تولید می­کند. شرکت های ایرانی متعددی از جمله شرکت دایا اکسیر، محصولات برند سیگما آلدریچ را به صورت اختصاصی و معتبر وارد می­کنند. بنابراین جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی و تهیه آن ها از جمله 2-آمینو اتیل متاکریلات هیدروکلراید و سایر محصولات این برند، می توانید به سایت شرکت دایا اکسیر مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

20 − 5 =