word-image-838-1

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس

آیا به راستی یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس امکان پذیر و قابل انجام دادن است؟ این سوالی است که بسیاری از علاقمندان به این زبان در ذهن خود دارند و از ما می پرسند. مطمئنا برخی از علاقمندان فرصت کافی برای حضور در کلاس ندارند و به دنبال راهی برای یادگیری این زبان هستند‌‌.

راهکارهایی که بتواند آن ها را در این مسیر همراهی کند و به سر مقصد نهایی برساند. تا انتها با ما باشید و با این راهکارهای مهم آشنا شوید. آموزشگاه زبان ملل هیچ گاه زبان آموزان خود را تنها نگذاشته و تا رسیدن به موفقیت همگام با آن ها به پیش می رود.

هر آن چه باید در مورد زبان آلمانی بدانید

هنگامی که قرار است برای یادگیری هر زبانی به عنوان زبان دوم و سوم قدم بردارید باید چند نکته را در ذهن خود داشته باشید. برای یادگیری هر چه بیشتر زبان باید توجه داشته باشید که زمان گذاشتن، تلاش، تمرین و تکرار مداوم، داشتن انگیزه و هدف و همچنین به کار بردن منابع درست برای یادگیری از مهم ترین نکات است‌.

اما در مورد یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس باید این مژده را بدهیم که افرادی که با زبان انگلیسی آشنا هستند یا تسلط بر آن دارند، بسیار راحت تر می توانند این زبان را یاد بگیرند. این دو زبان از یک ریشه هستند و شباهت زیادی به هم دارند. اما اگر به زبان انگلیسی آشنا نیستید هم نباید نگران باشید، با راهکارهای ما این مسیر به طور شگفت انگیزی هموار خواهد شد.

البته همه می دانید که یادگیری هر زبان دومی چالش های مربوط به خود را دارد و نمی توان گفت که کاری بسیار راحت است. شما باید برای یادگیری بهتر زمانی را در طول روز برای این کار در نظر بگیرید. تلاش و پشتکار مداوم مهم ترین عامل در پیشرفت به شمار می رود.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که نمی توان در مدت زمان کوتاهی، زبان دوم را به گونه ای یاد گرفت که تسلط کامل بر آن داشت. این توقع بسیار از واقعیت دور است و می توان گفت که بیشتر جنبه تبلیغات دارد. اما این را باید گفت که با داشتن منابع درست، تلاش و پشتکار و گذاشتن وقت کافی می توانید تمام سختی ها و چالش ها را کنار بگذارید و به موفقیت برسید.

★ ★ آموزش زبان آلمانی آموزشگاه ملل ★★

داشتن انگیزه برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس

شایان ذکر است که برای شروع هر کاری و همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب، داشتن انگیزه مهم ترین عامل محسوب می شود. در مورد یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس نیز باید ابتدا انگیزه مهمی برای خودتان در نظر بگیرید و در تصمیم خود قاطعانه بایستید و اصلا دلسرد نشوید.

با این کار در طول مسیر انگیزه ای که در ذهن دارید شما را استوارتر خواهد کرد و اجازه نمی دهد که به مشکلات فکر کنید. بهترین کار این است که در ابتدای مسیر آموزش، انگیزه های خود را یادداشت نمایید و حتی در دیوار اتاق خود نصب نمایید یا در جایی قرار دهید که مدام آن را ببینید. مطمئنا در مسیر، چالش ها و مشکلاتی به وجود می آید که در برخی شرایط امکان دارد روحیه شما را تضعیف نماید. در این گونه موارد شما با فکر کردن به انگیزه و هدف خودمی توانید تمام موانع را از سر راه خود بردارید.

چرا زبان آلمانی یاد بگیریم؟

آیا دلایل مهمی وجود دارد که زبان آلمانی را برای یاد گرفتن انتخاب کنید. در جواب باید گفت که برای یادگیری این زبان می توان دلایل زیادی نقا کرد که البته برخی از آن ها می تواند کاملا شخصی باشد. اما عوامل مهمی وجود دارد که شخص را ترغیب کند در مسیر یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس قدم بردارد.

امروزه مهم ترین فاکتور می تواند کسب درآمد بالا باشد. برای بالا بردن اطلاعات شما باید ذکر کنیم که کشور آلمان دومین صادر کننده بزرگ در دنیا محسوب می شود و همین امر می تواند منبع درآمد عالی برای برخی افراد باشد. این کشور در اروپا بالاترین جایگاه اقتصادی را دارد و به همین دلیل بسیاری از برندهای بزرگ دنیا را در خود جای داده است.

به همین دلایل مردم این کشور می توانند از نظر اقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشند و زندگی خوبی را بگذرانند. یادگیری زبان آلمانی راهی بسیار کارامد برای ارتباط با این دنیای موفق می باشد. زبان آلمانی توسط بیشترین ساکنان اتحادیه اروپا و مردم‌ در اروپای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد.

پس با یادگیری این زبان می توانید به راحتی ارتباط برقرار کرده و دریچه های جدیدی به روی شما باز خواهد شد. همچنین دانشگاه های کشور آلمان اعتبار بسیار بالایی دارند و برای ادامه تحصیل بهترین شرایط را برای شما به وجود می آورند.

دلایل از بین رفتن انگیزه جهت یادگیری زبان آلمانی

یکی از دلایل مهم که امکان دارد انگیزه شخص را در زمینه یادگیری زبان از بین ببرد، نداشتن وقت کافی برای حضور در کلاس ها می باشد. در واقع با وجود داشتن هدف و انگیزه وقت ندارند در کلاس ها شرکت نمایند. در چنین شرایطی نباید انگیزه خود را از دست بدهید.

پیشنهاد می کنیم یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس را با راهکارهای اساسی امتحان نمایید. این نکته را فراموش نکنید که تنها راه یادگیری زبان شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی نیست. البته در صورتی که فرصت داشته باشید حتما که استفاده از کلاس اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما ما شرایط را برای افرادی توضیح خواهیم داد که اصلا امکان حضور در کلاس ها را ندارند. امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که شما می توانید شرایط حضور در کلاس را شاید با امکانات بسیار بهتر در منزل خود داشته باشید. آموزش آنلاین راهکاری بسیار مهم برای این گونه افراد می باشد. پس به هیچ عنوان انگیزه خود را از دست ندهید و با راهکارهای ما به قله موفقیت برسید.

آشنایی با ساختار کلی زبان آلمانی

برای این که بتوانید در زمینه یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس به پیشرفت برسید و نتیجه مطلوب را مشاهده نمایید، باید ساختار کلی این زبان را بشناسید. این زبان با زبان های دیگر تفاوت هایی دارد که بهتر است از ابتدا با آن ها آشنا شوید. در ادامه این نکات را توضیح خواهیم داد.

حالت های مختلف کلمات در زبان آلمانی

اولین نکته این است که بدانید کلمات در زبان آلمانی سه حالت مختلف دارند. سه حالت مذکر، مونث و خنثی در واقع برای کلمات وجود دارد که باید حتما به خاطر بسپارید که بتوانید در مسیر آموزش موفق شوید. در این زبان اسم ها در چهار حالت مختلف صرف خواهند شد. این چهار حالت شامل فاعل، مفعول، حالت برایی و حالت اضافی هستند. برای این که این نکات را به خوبی یاد بگیرید و به درستی استفاده نمایید باید تمرین و پشتکار داشته باشید و برای این کار وقت کافی بگذارید.

آشنایی با زمان های مختلف فعل در زبان آلمانی

یکی دیگر از نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس این است که با زمان های مختلف فعل آشنا شوید. در این زبان برای فعل ها شش زمان مختلف وجود دارد. از این شش زمان، چهار مورد با افعال کمکی همراه می شوند و دو زمان هم به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پیشوندها و پسوندها در زبان آلمانی

استفاده درست از پیشوندها و پسوندها مهم ترین نکته در یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس محسوب می شود. پیشوندها در واقع ترکیبی از حروف هستند که در ابتدای کلمات اضافه خواهند شد و پسوند ها را نیز در انتهای کلمات می آورند. به عنوان مثال می توان گفت که در زبان انگلیسی با اضافه کردن پیشوند “im” به ابتدای برخی کلمات معنای آن ها تغییر می کند.

به عنوان مثال معنای کلمه “pissible” به معنی « امکان پذیر » تغییر خواهد کرد. کلمه “impossible” به معنای «امکان ناپذیر» می باشد. اما این قانون‌ در زبان آلمانی بسیار گسترده تر است و معنای کلمه به کلی تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال کلمه “brechen” را مثال می زنیم. این کلمه‌ به معنی « شکستن » می باشد.

اگر پیشوند “ver” را به ابتدای این کلمه اضافه نمایید، معنای آن به کلی تغییر خواهد کرد. واژه “verbrecher” به معنی « تبهکار» می باشد. پس برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس سعی کنید این پیشوندها و پسوندها را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید کلمات جدید را به وجود بیاورید.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

اگر ذهن شما نیز با این سوال درگیر شده است، این بخش را با دقت مطالعه نمایید. مدت زمان یادگیری هر زبان را نمی توان با دقت مشخص نمود. عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. اما معمولا برای رسیدن‌ به یک ثبات در این مسیر حدود یک سال را باید در نظر گرفت.

البته عوامل متعددی این زمان را تحت تأثیر قرار می دهند. مهم ترین عامل انگیزه شخص است که هر چه بالاتر باشد، مدت زمان یادگیری زبان سریع تر خواهد شد. نکته مهم بعد این است که برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس، حتما منابع آموزشی بسیار خوبی را انتخاب نمایید. میزان تمرین روزانه و داشتن پشتکار از عوامل بسیار مهم در یادگیری زبان می باشد.

نکته مهم دیگر این است که محیط زندگی خود را باید کاملا زبانی کنید. تمام کارهای خود را با زبان آلمانی انجام دهید. اسم اشیا و وسایل مورد نیاز را به زبان آلمانی بگویید. مشاهده فیلم و سریال را دز برنامه خود قرار دهید و هنگام کار حتما آهنگ های زبان اصلی را گوش دهید. اخبار و پادکست را حتما به زبان آلمانی گوش دهید و نکته مهم این است که نکات جدید را یادداشت نمایید. حتی سعی کنید سیستم کامپیوتر، لب تاب و گوشی خود را به زبان آلمانی تغییر دهید. یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس باید بر پایه اصول صحیح انجام شود که در طول مسیر دلسردی و یاس را برای شما به ارمغان نیاورد.

آیا یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس امکان پذیر است؟

از آن جایی که زبان آلمانی نسبت به انگلیسی در ایران کم تر مورد استفاده قرار می گیرد امکان دارد منابع کمتری نیز وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است در کلاس های آموزشی شرکت نمایید. اما اگر برای این کار فرصت ندارید باید از روش یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس استفاده نمایید.

کلاس های آموزشی آنلاین می توانند بهترین راهکار برای این افراد باشد. در آموزشگاه زبان ملل می توانید به خوبی از این امکانات استفاده نمایید و بدون حضور در کلاس، این زبان را به خوبی یاد بگیرید. اما در ادامه برای یادگیری هر چه بهتر این زبان اصول مهمی را عنوان می کنیم.

مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی

از مهم ترین کارها برای موفقیت در یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس این است که مهارت های مهم زبانی را در خود تقویت نمایید. با مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی می توانید مهارت شنیداری و گفتاری خود را به خوبی تقویت نمایید. از این طریق می توانید یادگیری زبان آلمانی را به بهترین صورت ممکن به نتیجه برسانید.

یادگیری لغات و اصطلاحات جدید از طریق فیلم و سریال اهمیت زیادی دارد. همچنین شما با فرهنگ این کشور نیز بیشتر آشنا می شوید. هنگام مشاهده فیلم و سریال حتما لغات، اصطلاحات و نکات گرامری جدید را یادداشت نمایید. نکته مهم دیگر این است که در اوایل راه از زیر نویس استفاده نمایید اما در مراحل بعد سعی کنید فیلم و سریال ها را بدون زیر نویس مشاهده نمایید.

یادگیری الفبای آلمانی

یادگیری الفبای زبان آلمانی اصلی ترین اقدام در راه آموزش این زبان می باشد. هنگامی که الفبای زبان آلمانی را به خوبی یاد گرفتید، می توانید مهارت نوشتاری، خوانداری و گفتاری را در خود تقویت کنید.

یادگیری کلمات و گرامر در زبان آلمانی

از مهم ترین نکات در فرایند یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس این است که روزانه کلمات جدیدی را یاد بگیرید و مورد استفاده قرار دهید. همچنین یادگیری نکات گرامری نیز عامل مهمی در این مسیر است. شما باید با فعل، اسم و صفت در این زبان به خوبی آشنا شوید. منابع آموزشی خوبی را برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس انتخاب و خریداری نمایید.

سخن پایانی

در فرایند آموزش زبان های مختلف باید راهکارهای مهم و کارامدی را برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیت برسید. برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس که امروزه با استقبال زیادی مواجه شده است، راهکارهای مهمی را در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

افرادی که فرصت حضور در کلاس ها را ندارند، اما از روی علاقه یا نیاز باید این زبان را یاد بگیرند، بهتر است این نکات مهم را مورد توجه قرار دهند. کارشناسان در آموزشگاه زبان ملل می توانند در تمام مراحل شما را راهنمایی نمایند و مطمئن باشید که شما را تنها نمی گذارند. با مطالعه این مطالب می توانید مسیر را با موفقیت طی نمایید.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

یک × چهار =