word-image-743-1

چسب آکواریوم چیست؟

چسب اکواریوم  یکی از چسب های رایج و پرکاربرد برای استفاده در منزل، ساخت و ساز و برخی کاربردهای صنعتی است. جنس این چسب سیلیکون است که یک ضدآب بسیار عالی است و از ورود آب به کف آن جلوگیری می کند.
این چسب‌ها از خانواده چسب های مایع می‌آیند و عموماً به شکل ژل در دسترس هستند.

انواع چسب آكواريوم

1)چسب آكواريوم بی رنگ:اين محصول برای شيشه و آينه استفاده مي‌شود.

2)چسب آكواريوم سياه: اين محصول در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

3)چسب آكواريوم سفيد: اين محصول برای شيشه و آينه استفاده مي‌شود.

4)چسب آكواريوم قرمز: اين محصول قويترين چسب آكواريوم است و در صنعت بدليل عايق الكتريكی و حرارتی استفاده مي‌شود.

ویژگی های چسب آکواریوم

یکی از مهم ترین ویژگی های چسب آکواریوم يا چسب سيليكون مقاومت آن در برابر شرایط جوی مختلف است که به همین دلیل به آن چسب آکواریومی می گویند. استحکام و مقاومت شیمیایی بالا، اتصال، استحکام چسبندگی بالا بر روی سطوح مختلف، خاصیت لاستیک، مقاومت در برابر قارچ و کپک زدگی و بی رنگ بودن این چسب باعث محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان چسب شده است. این چسب همه کاره را می توان بر روی بسیاری از سطوح با مواد مختلف مانند پلاستیک، کاشی، سرامیک، ،چوب و فلز استفاده کرد.از آنجایی که یک ماده چسبنده است، پس از خشک شدن دارای خاصیت ارتجاعی بالایی است. در فصل سرما می توانید از چسب آکواریوم برای آب بندی انواع پنجره ها استفاده کنید و از ورود کثیفی سرد یا حشرات به داخل خانه جلوگیری کنید.راحتی استفاده با انواع اسیدها و حلال های آلی و همچنین عایق بودن صدا و حرارت از خواص جالب این چسب است.
چسب آکواریوم یک چسب غیر رسانا است. این چسب ها احتمالا بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای پر کردن سوراخ ها و گودال ها با فشار آب هستند. هنگامی که شیشه به هم چسبانده می شود می توان به خواص ویژه چسب اشاره کرد، به راحتی می توانیم از آن برای ساخت آکواریوم شیشه ای استفاده کنیم.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این چسب قوی در صنعت خودروسازی و سردخانه نیز کاربرد دارد.
جالب است بدانید که این چسب مقاومت قابل توجهی در برابر تشعشعات مختلف دارد.

نکاتی مهم استفاده از چسب آکواریوم

بوی این چسب ها بسیار تند و زننده است، بنابراین در صورت داشتن مشکلات تنفسی بهتر است آنها را همراه با ماسک استفاده کنید.
چسب به راحتی از روی پارچه جدا می شود اما بهتر است قبل از خشک شدن آن را جدا کنید اما می توانید بعد از خشک شدن با استون یا سرکه نیز آن را جدا کنید.

نحوه استفاده از چسب آکواریوم
سطح را کاملا خشک و تمیز کنید و تمام آثار چسب ها و درزگیرهای قبلی را از بین ببرید. این کار را به راحتی می توانید با کاتر انجام دهید، هر گونه کثیفی می تواند تا حد بسار بالاييی از کارایی چسب بکاهد. حال با استفاده از چاقو یا کاتر انتهای لوله را با زاویه 45 درجه ببرید و سوراخی به اندازه ای کوچک ایجاد کنید که به راحتی مقدار آن را کنترل کنید سپس چسب سیلیکونی را به دستگاه یا تفنگ چسب بزنید. پمپ چسب را در یک جریان مداوم روی سطح استفاده کنید و تا رسیدن به انتهای نقطه مورد نظر از حرکت چسب دست برندارید. در آخر آنها را به هم وصل کرده و با کاردک تمیز کنید. اجازه دهید این چسب به مدت 24 ساعت خشک شود تا اثر بخشي کامل آن را مشاهده كنيد.


موارد تاثير گذار بر
قیمت چسب اکواریوم

برند محصول، کیفیت مواد مصرفی، بازار و محل فروش، بسته بندی و غیره

کاربردهای چسب آکواریوم
شما می توانید با خريد چسب اكواريوم به راحتی در خانه از این چسب موثر در اطراف سینک یا دوش خود استفاده کنید. بسیاری از تعمیراتی که نیاز به مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت دارند می توانند از این چسب استفاده کنند. از چسب آکواریوم برای پرکردن درزها، ترک ها، بین سطوح مختلف به خصوص در مناطق مرطوب و غیره استفاده می شود.
درزگیرهای سیلیکونی برای استفاده در موتورهای خودرو بسیار مفید هستند و همچنین در ساخت وسایل نقلیه که در آن مقاومت در برابر دمای بالا مورد نیاز است استفاده می شود.
چسب های آکواریومی برای پرکردن درزها، شکاف ها و شکاف ها در سایر نواحی به ویژه مناطق مرطوب استفاده می شود. در ساخت لوازم خانگی مانند واحدهای تولیدی و یخچال استفاده می شود.

نوع دیگری از این چسب ها نیز در ساخت زیردریایی ها استفاده می شود.

و در پايان سوال بسياری از مردم اين است كه آيا چسب آكواريوم به ماهی ها صدمه ای وارد ميكند در اينجا بايد بگوييم چسب آکواریوم فقط در صورتی به ماهی شما آسیب می رساند که آن را بخورد. هر زمان که از این چسب در آکواریوم خود استفاده می کنید، ماهی ها را از آن دور نگه دارید. اگر ماهی شما چسب آکواریوم را بخورد، می تواند باعث ایجاد عوارض و آسیب به آنها شود.
پس از چسباندن چسب سیلیکونی به آکواریوم، باید صبر کنید تا چسب سفت شود. با افزودن کمی آب به چسب می توانید فرآیند پخت را تسریع کنید. پس از سفت شدن چسب، اکنون می توانید آب و ماهی را به آکواریوم اضافه کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

یک + 12 =