word-image-805-1

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها

محبوبیت بازی‌های کریپتویی در سراسر دنیا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. پروژه وینک (wink) یکی از اکوسیستم‌های جنجالی بازی در دنیای بلاکچین است که به‌صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند. ازآنجایی‌که قراردادهای هوشمند برای درک داده‌های حقیقی و خارجی به یک واسط نیاز دارند، شبکه وینک در نقش پل ارتباطی میان این دو ساختار عمل می‌کند. در همین راستا می‌توانید پروژه وینک را یک اوراکل غیرمتمرکز بشناسید.

رمزارز بومی این شبکه WIN نام دارد و یک توکن TRC20 بر بستر شبکه ترون است. ارز دیجیتال وین در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک ارز امیدوارکننده شناخته شد و با رشد بسیار خوبی که در آن سال داشت بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خرید ارز وینک ترغیب کرد. بسیاری از افراد به آینده ارز WIN امیدوار هستند به همین دلیل این مطلب را به بررسی پروژه وینک اختصاص داده‌ایم.

معرفی شبکه وینک

قراردادهای هوشمند یکی از اصلی‌ترین اجزای بلاکچین محسوب می‌شوند. اما این ابزارها نمی‌توانند با داده‌های واقعی دنیای بیرون از بلاکچین ارتباط برقرار کنند. این مشکل در نهایت باعث می‌شود امکان استفاده از برنامه‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند کاهش پیدا کند.

برای حل این مشکل، WINK که یک اوراکل غیرمتمرکز و یک پلتفرم بازی بلاکچینی است وارد عمل می‌شود. شبکه وینک مانند یک پل ارتباطی عمل می‌کند و اطلاعاتی که قراردادهای هوشمند به آنها نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

شبکه وینک امنیت اجرای فرآیندها را در قراردادهای هوشمند تضمین می‌کند. همچنین اکوسیستم وب ۳ را قادر می‌سازد تا با داده‌های دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

تاریخچه شبکه وینک، از ایده تا موفقیت

شبکه وینک به‌عنوان اولین اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین ترون شناخته می‌شود. از همان ابتدای شروع فعالیت امکان شرط‌بندی در بازی‌های بلاکچینی موجب محبوبیت پروژه وینک در میان کاربران ارز دیجیتال شد. این ویژگی برای آن دسته از افرادی که به شرط‌بندی علاقه دارند یک مزیت جذاب محسوب می‌شود.

شبکه وینک در حال تلاش است تا به ارائه بهترین بازی‌های بلاکچینی ادامه دهد. این شبکه برای رسیدن به اهداف خود در نظر دارد بهترین متخصصین و توسعه‌دهندگان قرارداد هوشمند را دور هم جمع کند. از دیگر اهداف این شبکه می‌توان به ایجاد سامانه پرداخت ارز دیجیتال جدید، عرضه استیبل‌کوین‌های نوپا و توکن اوراق بهادار اشاره کرد.

آشنایی با خالق و بنیان‌گذاران شبکه وینک

شبکه جنجالی وینک در ابتدا توسط ۳ متخصص بازی‌های بلاکچینی به نام‌های بی وانگ (Be Wang)، الکس یی (Alex Yee) و اس تانگ (Es Tong) بنیان‌گذاری شد. پس از گذشت زمان افراد دیگری به این پروژه اضافه شدند و هم اکنون ۱۳ نفر کارشناس بازی‌های بلاکچین در سراسر جهان، عضو تیم وینک هستند.

جنجالی ترین بازی های شبکه وینک

بازی‌هایی که در پلتفرم وینک معرفی می‌شوند دارای دو قابلیت جذاب هستند که محبوبیت آنها را دوچندان می‌کند. اول اینکه این بازی‌ها نیاز به مجوز ندارند و دوم، عدم نیاز آنها به اعتماد یا Trust است. این ویژگی‌ها موجب شده تا حجم معاملات روزانه شبکه وینک در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰ میلیون دلار برسد. تا به امروز بیش از چهارهزار کاربر فعال در پلتفرم وینک مشغول بازی هستند.

از معروف‌ترین بازی‌های وینک می‌توان به بازی Dice، Moon و Ring & Duel اشاره کرد.

آشنایی با توکن WIN

ارز دیجیتال WIN یک توکن TRC-20 مبتنی بر شبکه ترون است و کاربران از این ارز برای استیکینگ و تکمیل تراکنش‌ها در پلتفرم winklink استفاده می‌کنند. با استیک ارز وین سود قابل‌توجهی برای دارندگان آن فراهم می‌شود. درصد بازده سالانه شبکه دورقمی و سه‌رقمی است. قراردادهای هوشمندی که بازی‌های وینک را تقویت می‌کنند توسط کاربران قابل‌مشاهده هستند تا از اعتبار و شفافیت گزینه‌های سرگرم‌کننده آن مطمئن شوند.

توکن WIN در سال ۲۰۱۹ با قیمت اولیه ۰.۰۰۰۴۰۱۸ به بازار عرضه شد. قیمت آن در سال ۲۰۲۰ به‌آرامی درحال‌رشد بود و اوایل سال ۲۰۲۱ سرعت رشد خوبی داشت و سقف تاریخی ۰.۰۰۲۶۸ دلار را ثبت کرد. در حال حاضر ارز وین با ارزش بازار حدود ۶۴.۷۷ میلیون دلار در رتبه ۳۱۶ بازار جای گرفته است و سهم ۰.۰۰۵ درصدی را از کل بازار کریپتوکارنسی دارد. تعداد کل واحدهای در گردش وین ۹۶۱.۷۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن در نهایت ۹۹۹ میلیارد خواهد بود.

نحوه خرید و فروش ارز وینک در ایران

ارز دیجیتال وینک به دلیل محبوبیتی که میان کاربران دارد در بسیاری از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال لیست شده است. شما می‌توانید خریدوفروش این توکن را در صرافی‌های بایینس، کوکوین، پولونیکس، بیت هامب و هیت بی تی سی انجام دهید.

علاوه بر صرافی‌های خارجی می‌توانید از پلتفرم‌های معتبر ایرانی مانند تبدیل، برای خرید ارز وین اقدام کنید. مزیت استفاده از صرافی‌های ایرانی در این است که خطری دارایی‌های شما را تهدید نمی‌کند. در برخی از صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران امکان بلوکه‌شدن حساب کاربری هم‌وطنان ایرانی وجود دارد. بااین‌وجود می‌توانید در پلتفرم‌های ایرانی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و از امنیت بالایی برخوردار هستند استفاده کنید.

کیف پول مناسب ذخیره ارز WINK

توکن WIN بر روی بلاکچین ترون ساخته شده است و بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال از این توکن پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های نرم‌افزاری تراست ولت و کوینومی بهترین انتخاب برای ذخیره ارز WIN هستند. چنانچه به یک فضای امن برای ذخیره این ارز دارید بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور استفاده کنید.

آیا ارز وینک برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

قابلیت‌ها و مزایای شبکه وین باعث شده تا روزبه‌روز کاربران بیشتری از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند. شاخص بازدهی سالانه (ROI) به بیش از ۴۰۰ درصد رسیده است. استفاده از توکن وینک در بازی‌های کریپتویی و کاهش هزینه‌های کس باعث شده تا کاربران اتریوم برای کاهش هزینه‌های خود به ترون و شبکه وینک پناه آورند. در همین راستا، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ به این پروژه و قدم‌های بعدی آن جلب شده است.

کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند قیمت ارز WIN تا پایان سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۱۹ دلار و ۰.۰۰۳ دلار افزایش پیدا می‌کند. همچنین برخی معتقدند تا سال ۲۰۲۷ قیمت هر واحد ارز وین به ۰.۰۰۱ دلار خواهد رسید.

در نهایت سرمایه‌گذاران همیشه باید نسبت به آینده ارز WIN با احتیاط عمل کنند و قبل از خرید آن تحقیقات گسترده‌ای انجام دهند. پیش‌بینی کارشناسان حوزه کریپتو و عملکرد گذشته توکن همیشه نشان‌دهنده درخشان بودن آن در آینده نیست.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

5 − دو =