word-image-734-1

شرایط کار در کانادا چگونه است؟

کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار است و فرصت‌های شغلی فراوانی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. با توجه به اینکه نیاز گسترده‌ای به نیروی کار دارد، بسیار راحت می‌توان در آنجا کار پیدا کرد. کسانی که می‌خواهند ویزای کاری کانادا را بگیرند، باید از وجود شغل یا رشته تحصیلی خود در لیست طبقه‌بندی ناک (NOC) مطمئن شوند، چون این کشور مشاغل مورد نیاز خود را در این لیست قرار می‌دهد. این مشاغل بر حسب ماهیت کاری، وظایف و اهدافی مانند مهاجرت و غیره در ۵ دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

مهم ترین شرایط کار در کانادا

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ویزای-کار-کانادا.jpg

شرایط مهاجرت کاری به کانادا بر اساس نوع ویزا و شیوه مهاجرت مختلف است. ولی دریافت ویزای کاری این کشور چندین شرایط کلی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از

  1. حداقل سن ۱۸ سال
  2. سابقه یکساله کاری
  3. مدرک زبان آیلتس ۵ معادل ۸ CLB
  4. حداقل امتیاز در مرحله اول ۶۷ و در مرحله دوم نامشخص

شرایط سنی کار در کانادا

نیروی کار برای اینکه بتواند در این کشور مشغول به کار شود باید دست کم ۱۸ سال سن داشته باشد و هیچ گونه حداکثری برای ویزای کاری بیان نشده است. مگر اینکه درخواست ویزای کاری از طریق برنامه بین المللی کانادا IEC باشد. جهت دریافت ویزای جاب آفر و شیوه کار بعد از تحصیل PGWP محدودیت سنی ذکر نشده است.

با این وجود برای اینکه درخواست دهنده شرایط لازم را در PGWP داشته باشد شخص درخواست دهنده باید دست کم ۱۸ سال سن داشته باشد. در برنامه خوداشتغالی نیز برای درخواست دهندگان محدودیت سنی وجود ندارد. ولی بر اساس جدول امتیازبندی این ویزا، کسانی که سن ۲۱ سال تا ۴۹ سال دارند امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرایط ساعت کاری در کانادا چگونه است؟

ساعات کاری در کانادا در طول روز ۸ ساعت و در هفته ۴۰ ساعت است. برای افرادی که می‌خواهند بیشتر کار کنند، بالاترین زمان کار در هفته ۴۸ ساعت است. روزهای تعطیل در این کشور شنبه و یکشنبه هستند که دستمزد اضافه کاری در روز‌های تعطیل یک و نیم برابر ساعت کاری عادی است.

حداقل حقوق در کانادا چقدر است؟

بسته به هر استانی حداقل حقوق متفاوت خواهد بود و این حقوق بر حسب نرخ ارز در کانادا تعیین می‌شود. این کشور به دلیل داشتن وضعیت کاری معقول، درآمد بالا و ثبات اقتصادی، شرایط شغلی را برای مهاجرین خارجی و ایرانیان ایده آل کرده است و به عنوان بهترین کشور جهت مهاجرت کاری شناخته شده است.

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

بر حسب شرایط مهاجر و روش و نوع مهاجرت مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا مختلف است. ولی عموما جهت مهاجرت کاری باید این مدارک ارائه شوند که عبارتند از

  1. مدارک شخصی مانند شناسنامه، پاسپورت مدت دار و معتبر، کارت ملی، عکس، کارت پایان خدمت، سند ازدواج، ترجمه و کپی این مدارک و غیره
  2. مدارک سابقه کاری
  3. مدرک تمکن مالی
  4. مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  5. مدرک عدم سوء سابقه
  6. مدرک مربوط به حرفه یا دوره گذرانده شده
  7. مدرک تحصیلی معتبر
  8. ارائه نامه جاب آفرا
  9. ارائه رسید واریز هزینه‌های مرتبط با مهاجرت
  10. مدرک آزمایشات پزشکی و سلامت

قانون جدید جهت اخذ ویزا برای ایرانیان

طبق قانون جدید دولت کانادا، ایرانیانی که دارای مجوز کار هستند، امکان تمدید ویزای خود را دارند. همچنین برای کار جدید که دولت کانادا برای آن‌ها فراهم کرده نیز می‌توانند مجوز بگیرند. این طرح با نام مجوز کاری آزاد شناخته می‌شود.

انواع ویزای کاری کدامند؟

ویزای کانادا را به روش‌های مختلفی می‌توان اخذ کرد که هر یک از این روش‌ها را بیان خواهیم کرد.

مهاجرت به روش فدرال

این برنامه از شیوه‌های متداول برای دریافت اقامت به کانادا است. درخواست کنندگان بین المللی باید به دو شیوه اسکیل ترید و اسکیل ورکر به وسیله سیستم اکسپرس انتری، ویزای کاری بگیرند.

اسکیل ورکر

این امکان برای نیروهای کار ساده و متخصص فراهم شده تا آن‌ها با این برنامه و بوسیله برنامه اکسپرس انتری و طرح امتیازبندی پی آر ویزای کاری بگیرند. شرایط مهاجرت با این روش، وجود رشته یا شغل درخواست دهنده در لیست ناک، داشتن سابقه یکساله و مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی و کسب نمره بالای ۷ CLB در آن است.

اسکیل ترید

نیروهای فنی و متخصص اگر شغل یا رشته آن‌ها در لیست‌ناک و در رده‌بندی دو و سه باشد می‌توانند بوسیله این برنامه جهت دریافت ویزا اقدام کنند. همچنین در سیستم امتیازبندی نیز می‌توانند شرکت کنند. شرایط اقامت در این برنامه داشتن سابقه کاری و مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی ۴ یا ۵ CLB است.

جاب آفر کانادا

جاب آفر همان پیشنهاد تایید شده از سوی کارفرما است که به درخواست کننده داده می‌شود. اگر شرایط لازم را داشته باشید و این پیشنهاد را دریافت کنید می‌توانید ویزای کوتاه مدت جاب آفر را اخذ کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا با وارد کردن پیشنهاد کاری در سیستم اینتری، نسبت به افزایش امتیاز خود جهت گرفتن اقامت اقدام کنید. جاب آفر را می‌توانید از کاریابی ایرانی و کانادایی در کانادا دریافت کنید و توجه کنید که لیست مشاغل ‌ناک را نیز همیشه دنبال کنید.

ویزای کار استانی کانادا

استان‌های کانادا بر حسب نیازهای خود در حوزه کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری اقدام به جذب مهاجر می‌کنند. عموما در برنامه استانی فرد بر اساس سیستم امتیازدهی مورد بررسی قرار گرفته تا ویزای کاری اخذ کند. در این روش گرفتن جاب آفر استانی و حضور در برنامه اکسپرس اینتری نیز امکان‌پذیر است.

ویزای خود اشتغالی

اگر در زمینه ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت دارید و می‌خواهید ویزای کانادا را اخذ کنید، با برنامه خود اشتغالی می‌توانید بدین منظور استفاده کنید. جهت اخذ این ویزا باید شرایطی همچون دو سال سابقه کار حرفه‌ای را داشته و در سیستم امتیازبندی و تمکن مالی دست کم ۳۵ نمره از ۱۰۰ نمره را بدست آورده باشید. ولی در این خصوص، این کشور بسیار سخت گیر بوده و فقط به اشخاص حرفه‌ای و شاخص در دنیا این ویزا را ارائه می‌کند.

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا

دانشجویانی که در کانادا مقطع بالاتر از دیپلم را به اتمام رسانده باشند، بعد از پایان تحصیلات می‌توانند تا شش ماه جویای کار باشند و اگر کار پیدا کردند و در صورت پیدا کردن کار، باید نسبت به درخواست ویزای کار بعد از فارغ التحصیل شدن اقدام کنند. ویزای کاری برای دانشجویان سه ساله است و این امکان برای این اشخاص فراهم است تا مدت کار در این کشور را به عنوان سابقه در رزومه خود در نظر بگیرند. این سابقه کاری را می‌توان به روش‌های مختلف اقامت کاری دائم دریافت کرد.

برنامه انتقال درون شرکتی ICT

این برنامه یکی از شیوه‌های مهاجرت کاری است که برای اقامت موقت استفاده می‌شود، ولی می‌توان در صورت داشتن شرایط لازم آن را تبدیل به اقامت دائم کرد. این برنامه این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا بدون محدودیت سنی، بدون نیاز به مدرک زبان و مدرک تحصیلی بوسیله منتقل کردن کسب و کار به کانادا، ویزای این کشور را اخذ کنند. امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده و تبدیل آن به اقامت دائم نیز وجود دارد.

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا بر حسب نوع ویزا، هزینه پیگیری پرونده، هزینه وکیل و شرایط درخواست کننده مختلف است و علاوه بر این موارد هزینه‌های ورک پرمیت، هزینه‌های فرایند اخذ ویزا و اشتغال در این کشور نیز باید در نظر گرفته شوند.

نحوه امتیازبندی ویزای کار کانادا

بیشتر شیوه‌های مهاجرت کاری به کانادا وابسته به سیستم امتیازبندی هستند. به جز این روش خود اشتغالی، دیگر ویزاهایی که در طرح امتیازبندی ارائه می‌شوند، همان برنامه امتیازبندی اکسپرس اینتری هستند. در صورت کسب امتیاز بیشتر، شانس بیشتری جهت گرفتن ITA و اقامت کاری را خواهید داشت.

سخن پایانی

شیوه‌های مهاجرت کاری به کانادا مختلف هستند. بنابراین هر شخصی بر حسب شرایط خود امکان بهره مندی از یکی از شیوه‌های موجود جهت گرفتن ویزای کاری را دارد. تنظیم طرح سه ساله مهاجران در کانادا با تمرکز بر بالاترین استخدام کارکنان است. در صورتی که مهارت و تخصص لازمه را دارید کشور کانادا فرصتی برای اشتغال شما فراهم کرده است. جهت گرفت اقامت کاری شرایطی لازم است از جمله حداقل سن ۱۸ سال، سابقه کاری یک ساله، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و کسب حداقل امتیاز و غیره که در صورت داشتن این شرایط می‌توانید ویزای بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

17 + 16 =