Canalys با گزارش خود در مورد بازار هند برای سه ماهه چهارم سال گذشته و سال ۲۰۲۲ آماده است. این اولین بار است که شاهد کاهش محموله ها در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم هستیم. سه ماهه پایانی سال به سال شاهد کاهش خیره کننده ۲۷ درصدی حجم بود و نتیجه کلی سال را به ۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ رساند.
برای اولین بار در ۲۰ فصل گذشته، سامسونگ برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و شیائومی را از قدرت کنار زد. با این حال، دومی برای سال کامل ۲۰۲۲ در صدر باقی می ماند.
حتی اگر محمولههای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ ۲۱ درصد کاهش یافت، این شرکت توانست بزرگترین بخش از بازار هند را در سه ماهه چهارم با سهم ۲۱ درصدی به دست آورد – افزایش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته. vivo بیشترین فروش خود را در میان فروشندگان عمده افزایش داد – محموله ها ۱۳ درصد رشد کردند تا سهم ۲۰ درصدی از بازار و رتبه دوم را به دست آورند.
شیائومی در سه ماهه چهارم با کاهش چشمگیر ۴۰ درصدی در فروش به رتبه سوم سقوط کرد و به سختی توانست از اوپو که ۱۰ درصد رشد داشت و تنها ۱۰۰۰۰۰ دستگاه از دستاورد شیائومی فاصله داشت، جلوتر بماند.
ریلمی در سه ماهه چهارم حتی بدتر از این هم عمل کرد، و تنها یک سوم از آنچه را که در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۱ مدیریت کرد، ارسال کرد و به رتبه پنجم نسبتاً دور سقوط کرد.
فروشنده | محموله Q4 2022 (میلیون) | سهم بازار سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ | محموله های سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ (میلیون) | سهم بازار سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ | رشد سالانه |
سامسونگ | ۶.۷ | ۲۱% | ۸.۵ | ۱۹% | -۲۱٪ |
داخل بدن | ۶.۴ | ۲۰% | ۵.۶ | ۱۳% | ۱۳% |
شیائومی | ۵.۵ | ۱۷% | ۹.۰ | ۲۰% | -۴۰٪ |
اوپو | ۵.۵ | ۱۷% | ۵.۰ | ۱۱% | ۹% |
من واقعی | ۲.۷ | ۸% | ۷.۶ | ۱۷% | -۶۵٪ |
دیگران | ۵.۷ | ۱۸% | ۸.۵ | ۱۹% | -۳۲٪ |
جمع | ۳۲.۴ | ۱۰۰% | ۴۴.۲ | ۱۰۰% | -۲۷٪ |
با نگاهی کلی به سال ۲۰۲۲، شیائومی همچنان با ۲۰ درصد سهم پیشتاز است، اما باز هم بیشترین امتیاز را از دست داد – بیش از یک چهارم محموله های خود را از دست داد.
سامسونگ مانند سال ۲۰۲۱ دوم است، اما این تفاوت از ۱۰ میلیون دستگاه به ۱ میلیون دستگاه کاهش یافته است. vivo نیز در رتبه سوم بسیار نزدیکتر است و فروش آن سال به سال ثابت میماند.
اوپو تنها شرکتی بود که در بین ۵ تای برتر، فروش بیشتری را در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند و به آن کمک کرد تا از برند خواهر ریلمی برای رتبه چهارم پیشی بگیرد.
فروشنده | ۲۰۲۲ محموله (میلیون) | سهم بازار ۲۰۲۲ | ۲۰۲۱ محموله (میلیون) | سهم بازار ۲۰۲۱ | رشد سالانه |
شیائومی | ۲۹.۶ | ۲۰% | ۴۰.۲ | ۲۵% | -۲۶٪ |
سامسونگ | ۲۸.۶ | ۱۹% | ۳۰.۱ | ۱۹% | -۵٪ |
داخل بدن | ۲۵.۴ | ۱۷% | ۲۵.۸ | ۱۶% | -۲٪ |
اوپو | ۲۲.۶ | ۱۵% | ۲۰.۹ | ۱۳% | ۸% |
من واقعی | ۲۰.۹ | ۱۴% | ۲۴.۳ | ۱۵% | -۱۴٪ |
دیگران | ۲۴.۵ | ۱۶% | ۲۰.۲ | ۱۳% | ۲۲% |
جمع | ۱۵۱.۶ | ۱۰۰% | ۱۶۱.۵ | ۱۰۰% | -۶٪ |
Canalys میگوید Oppo و vivo عملکرد مثبتتر خود را مدیون عملیاتهای موفقتر در طول فصل جشن بدون حادثه در هند هستند. تمرکز آنها بر کانال های آفلاین به آنها کمک کرد تا از اشتراک گذاری سرنوشت دیگران اجتناب کنند زیرا تجارت الکترونیک بیشترین ضربه را خورد.
تحلیلگران معتقدند که سال ۲۰۲۳ به دلیل عمیق شدن بحران اقتصادی جهانی، سالی کند خواهد بود، اما در سال ۲۰۲۴، بازار هند به رشد باز خواهد گشت.
منبع