رنگ بندی کامپوزیت سارمکو (بهترین رنگ برای خرید کدام است؟)

اولین چیزی که برای زیباتر کردن لبخند به ذهن میرسد، انجام کامپوزیت دندان است. اما در انجام کامپوزیت موثرترین عامل انتخاب رنگ است. کامپوزیت سارمکو انواع رنگ ها را دارد و یکی از بهترین برندها می باشد. کیفیت کامپوزیت سارمکو در دنیای دندانپزشکی زبانزد همه است. اما باید توجه کرد که بهترین رنگ برای خرید کامپوزیت سارمکو کدام است؟

طیف و انواع رنگ کامپوزیت سارمکو چطور است؟

یکی از موارد مهم در انتخاب برند کامپوزیت، طیف رنگی آن است. هرچه بازه رنگ موجود در یک برند بیشتر باشد، انتخاب برای دندانپزشک و بیمار هم راحت تر می شود. البته گاهی هم ممکن است برند هایی با رنگ های محدود، ویژگی های بیشتری ارائه دهند. البته طیف رنگ بندی کامپوزیت سارمکو تقریبا تمامی بازه ها را پوشش می دهد. این برند تقریبا تمامی طیف رنگ بندی های استاندارد را تولید می کند و دندانپزشکان برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت سارمکو جهت هر بیمار راحت تر هستند. سارمکو( Saremco ) یک شرکت سوئیسی است و محصولاتش به راحتی در بازار ایران یافت می شود. کیفیت و دوام زیاد، خواص فیزیکی مناسب و پایداری رنگ از جمله ویژگی های مطلوب کامپوزیت های سارمکو می باشد. این برند برای دندانپزشکان بسیار محبوب است و استفاده از آن تا حد زیادی آسان است و به خوبی در جای خود قرار می گیرد.

نحوه نام گذاری رنگ های کامپوزیتی

سیستم های مختلفی برای نام گذاری رنگ کامپوزیت ها در جهان وجود دارد که یکی از بارزترین آنها، VITA می باشد. این سیستم به وسیله یک دندانپزشک ایتالیایی اختراع شد و 16 رنگ برای برند خود مشخص کرد و شما می توانید به راحتی رنگ دلخواه دندان خود را از بین آنها انتخاب کنید. سیستم رنگ بندی کامپوزیت سارمکو به 4 دسته A و B و C و D تقسیم بندی می شوند و با نامگذاری عددی از هم تفکیک می شوند. نامگذاری از 1 تا 4 در هر دسته، میزان پر رنگی آن طیف را مشخص می کند. همچنین یک سری موارد تزیینی هم در انواع رنگ های کامپوزیت سارمکو وجود داردکه به سیستم SW باز می گردد. این سیستم، لزوماً بهترین رنگ کامپوزیت سارمکو نمی باشد. طیف رنگ بندی کامپوزیت سارمکو شامل 5 رسته از این بازه رنگی می شود. رنگ بندی دندان های شفاف، دسته ای رنگ مایل به آبی، یا مایل به کهربایی هستند. همچنین دو مورد مایل به قهوه ای یا سفید برفی (SW یا Snow White) هم در برند سارمکو یافت می شود.

نام انواع رنگ کامپوزیت سارمکو چیست؟

بر اساس دسته بندی ویتا، رنگ بندی های دندان شامل چهار دسته A و B و C و D می شوند. این موارد به ترتیب زیر بسته بندی می شوند.

  • A1, A2, A3, A3.5, A4
  • B1, B2, B3, B4
  • C1, C2, C3, C4
  • D2, D3, D4

رنگ های خاص کامپوزیت سارمکو

به طور کلی برند سارمکو پنج گونه رنگ خاص برای کامپوزیت دندان تولید می کند که عبارتند از:

  • سری انسزال: این سری شامل سه رنگ IA, IB, IT می باشد. رنگ ها به ترتیب مخصوص دندان های شفاف، مایل به آبی و مایل به کهربایی هستند. این گروه جزو رنگ های خاص قرار می گیرد و کاربرد های مشخصی دارد.
  • قهوه ای مایل به قرمز: این رنگ هم در مواردی که دندان ها رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارند، برای طبیعی جلوه کردن کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سری سفید برفی: SW که مخفف کلمه Snow White است. این طیف رنگی دارای چهار طبقه بندی sw-, sw, sw+, sw++ می باشد که نمونه sw++ دارای سفید ترین رنگ است و تا حدودی حالت غیرطبیعی به دندان ها می دهد.رنگ کامپوزیت سارمکو SW یکی از طیف های پر طرفدار در بازار ایران است. این طیف رنگی که با نام بلیچ نیز شناخته می شود، بسیار سفید است به طوری که حتی ممکن است با دندان مصنوعی اشتباه گرفته شود و بسیاری از افراد نیز از این رنگ استقبال می کنند. همانطور که گفتیم، رنگ کامپوزیت سارمکو SW از کم به زیاد با نام _SW, SW, SW+, SW++ طبقه‌بندی می‌شوند. رنگ SW++ دارای بالاترین درجه سفیدی است و سوپر بلیچ نیز نامیده می‌شود. اما اگر می خواهید رنگ بسیار سفید اما طبیعی برای دندان های خود انتخاب نمایید، می توانید از رنگ کامپوزیت سارمکو SW- استفاده کنید.

بهترین گزینه در انواع رنگ کامپوزیت سارمکو کدام است؟

تمام بیماران برای زیبایی هرچه بیشتر علاقمند به دندان های سفید برفی هستند. البته چیزی که در انواع رنگ کامپوزیت سارمکو وجود دارد پرکاربرد بودن طیف رنگی XL است. این طیف گرچه رنگ سفید زیبایی دارد اما زیر مجموعه سفید برفی محسوب نمی شود و رنگ بسیار زیبا و طبیعی دارد. البته بهترین رنگ کامپوزیت سارمکو برای پیشنهاد کردن به اکثر افراد علاقه مند به رنگ سفید، رنگ BW است که بسیار زیبا و محبوب است و به دلیل ساخته شدن با رزین، نمایی به شدت سفید دارد و برای افرادی که علاقه مند به رنگ طبیعی دندان هستند گزینه مناسبی نمی باشد.

موارد مهم در انتخاب رنگ بندی کامپوزیت سارمکو

ماندگاری کامپوزیت سارمکو بالاست اما به دلیل اینکه جنس کامپوزیت ها از رزین یا پورسلین هستند، با گذشت زمان کم کم لکه هایی روی آن پدید می آید. تغییر رنگ در این ماده اجتناب ناپذیر است و باید بهترین رنگ کامپوزیت سارمکو برای هر فرد انتخاب شود. البته نوشیدنی های رنگی، استعمال دخانیات و عدم رعایت بهداشت نیز این امر را تشدید می کند. به طور کلی پزشکان توصیه می کنید که پس از انجام کامپوزیت به شدت باید از دندان ها مراقبت کنید. هیجان در انتخاب رنگ هم ممکن است اشتباه غیر قابل جبرانی در زیبایی شما بگذارد. شما با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا کامپوزیت سارمکو، چند سالی میزبان آن هستید پس بهتر است در انتخاب بهترین گزینه در انواع رنگ کامپوزیت سارمکو، دقت زیادی کنید و رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم اگر رنگ پوست تیره ای دارید، حتما از رنگهای طبیعی این کامپوزیت انتخاب نمایید. زیرا رنگ بندی سفید به چهره افرادی که پوست سفیدتری دارند، بیشتر می نشیند. یادتان باشد که انتخاب رنگ سفید در آینده ممکن است شما را دلزده کند پس حتما پیش از انجام ایمپلنت، به مواردی نظیر فرم صورت، رنگ لب و البته سن خود توجه داشته باشید. در هر صورت، بهترین رنگ کامپوزیت سارمکو برای هر فردی متفاوت می باشد.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

هشت + 17 =