با توجه به اینکه Spotify امسال به ۳۵۶ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید، شکی نیست که آینده موسیقی آنلاین است. گروههای موسیقی محلی میتوانند موسیقی خود را به صورت آنلاین بر روی پلتفرمهای متعددی از جمله Spotify آپلود کنند و موسیقی خود را در یک لحظه در معرض دید میلیونها نفر قرار دهند. در برخی موارد، دور زدن نیاز به اشخاص ثالث مانند یک شرکت ضبط به طور کامل.
بنابراین چگونه از این پلتفرم ها استفاده می کنید و کدام یک ارزش وقت شما را دارند؟ ما نگاهی می اندازیم تا به شما کمک کنیم یادداشت درست را وارد کنید!
۱. تبلیغ موسیقی خود را با یک وب سایت شروع کنید
مهم است که یک پلتفرم داشته باشید که در آن موسیقی، محتوا و تصویر برند خود را کنترل کنید – وب سایت شما. اگر یک تبلیغ کننده یا طرفدار شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، اولین موفقیتی که باید دریافت کند وب سایت گروه شما است. این فرصتی است که آنها را با اولین برداشت عالی جذب کنید و آنها را با یک تجربه کاربری شگفت انگیز به دست آورید. از دمیدن در شیپور خود نترسید!
حتی اگر موسیقی خود را به صورت آنلاین در جای دیگری تبلیغ می کنید، همیشه باید یک وب سایت داشته باشید که تاریخ تور، اخبار، جزئیات تماس، و چند نگاه پنهانی را فهرست کند!
اگر هنوز وب سایت ندارید، نگران نباشید! شما می توانید به راحتی با Jimdo یک وب سایت ایجاد کنید در زیر و صفحه رسانه اجتماعی گروه خود را وصل کنید. مزایای آن چیست؟
- ادغام آسان موسیقی: آهنگ ها را از iTunes یا Spotify مستقیماً در صفحه اصلی خود اضافه کنید
- فیلم های: به راحتی ویدیوهای اجراهای خود را در سایت خود آپلود کنید
- پادکست: برای اشتراکگذاری مصاحبهها یا تیزرها، یک پادکست Apple یا Spotify را در بلوک موسیقی خود پیوند دهید
- فرم تماس با نقشه: این به بازدیدکنندگان امکان می دهد بدانند کجا می توانند شما را پیدا کنند و چگونه می توانند با شما تماس بگیرند
- رسانه های اجتماعی: خود را پیوند دهید شبکه اجتماعی پروفایل ها
- برای موسیقی طراحی شده است: از طرح بندی استفاده کنید که مخصوص وب سایت های موسیقی طراحی شده است
۲. در Spotify کشف شوید
آپلود موسیقی شما در Spotify مزایای زیادی دارد که اصلی ترین آنها دسترسی گسترده است. Spotify توسط مخاطبان در سراسر جهان با دانلودهای موبایل و دسکتاپ خود استفاده می شود. هنرمندان ناشناس این شانس را دارند که از طریق ابزار “Discover” و “Release Radar” که موسیقی های مشابه را به هم متصل می کند، بدرخشند. تقریباً هر هنرمندی در کتابخانه موسیقی Spotify است و نام شما را از طریق ارتباط با بزرگترین ستاره ها به هم مرتبط می کند.
آیا وب سایت موسیقی خود را ساخته اید؟ لیست های پخش خود را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به آهنگ های شما گوش دهند. این آسان است لیست های پخش خود را جاسازی کنید از Spotify، SoundCloud یا BandCamp.
بسیاری از کانال های موسیقی تمایل دارند از هنرمندان اشباع شوند، اما Reddit هنوز پتانسیل های دست نخورده زیادی برای بازاریابی مردمی برای تبلیغ موسیقی شما دارد. این فرصت مناسبی است تا با طرفداران بالقوه خود آشنا شوید و برند خود را بسازید. Reddit تعاملی است و هیچ فاصله ای بین شما و پایگاه مشتری شما وجود ندارد. شما می توانید خود را معرفی کنید، وب سایت خود را به اشتراک بگذارید تا مردم بتوانند به آهنگ های شما گوش دهند و با پایگاه کاربران احتمالی شما ارتباط برقرار کنند. کاربران Reddit کوتاه نمی آیند، بنابراین آماده باشید تا چیزهای سازنده (و غیر سازنده) دریافت کنید. بازخورد در مورد آهنگ های شما
۴. هشتگ های مرتبط با موسیقی را امتحان کنید توییتر و اینستاگرام
هشتگها در توییتر و اینستاگرام بسیار بزرگ هستند، اما باید مطمئن شوید که از هشتگهای مناسب استفاده میکنید تا واقعاً نتایج مؤثری را ببینید. برای شروع باید همیشه هشتگ هایی مانند #music، ژانر موسیقی خود مانند #AcidJazz و هشتگ گروه/هنرمند خود را اضافه کنید.
در توییتر، می توانید نگاه کنید @TwitterMusic و از هشتگ های پرطرفدار مانند #newmusic، #nowplaying و #musicvideo استفاده کنید. در حالی که در اینستاگرام میتوانید ایموجیهای موسیقی و هشتگها را نیز جستجو کنید، بنابراین ترکیبی از هر دو را امتحان کنید. هشتگ های پرطرفدار که باید به آنها توجه کنید عبارتند از #instamusic، #instanewmusic، #instanowplaying، #instalive، #instaartist. همچنین می توانید از #insta قبل از ژانر مانند #instaacidjazz استفاده کنید
اگر به صورت زنده پخش میکنید، همیشه هشتگ هنرمند/گروه خود را به وضوح در کنسرتها نمایش دهید تا افراد بتوانند وقتی ویدیو را در صفحه رسانه اجتماعی خود پست میکنند، شما را با اعتبار تگ کنند.
۵. ویدیوهای خود را در یوتیوب آپلود کنید
آیا می دانستید؟ هنرمندان جاستین بیبر و کارلی رائه جپسن در یوتیوب کشف شدند! این پلتفرم فرصتی عالی برای سازماندهی لیستهای پخش، نمایش موزیک ویدیوهای خود و نمایش کارهای مضحک پشت صحنه ارائه میدهد. «مرور کانالها» این امکان را برای شما فراهم میکند که در بخش «سازندگان در حال افزایش» یا «محبوب در YouTube» پیدا شوید.
Last.fm ویژگی های بسیار جالبی برای هنرمندان مشتاق دارد. ویژگی “scrobbling” بررسی می کند که کاربران بیشتر به چه چیزی گوش می دهند و سپس آهنگ ها را بر اساس یافته ها پخش می کند. طرفداران می توانند در موسیقی شما مشترک شوند و اگر آهنگی را آپلود کرده باشید یا به روز رسانی کرده باشید، یک اعلان فوری دریافت خواهند کرد. کاربران اغلب با دنبال کردن افراد با سلیقه های مشابه موسیقی جدید پیدا می کنند تا از آهنگ مورد علاقه جدید خود مطلع شوند.
۷. ایجاد buzz در TikTok
TikTok یک جامعه ویدیویی جهانی است که در حال شکستن رکورد در بین مخاطبان جوان در سراسر جهان است. اگرچه این پلتفرم اکنون بسیار بیشتر شده است، اما TikTok در ابتدا به عنوان یک شبکه موسیقی شروع به کار کرد. همه چیز را خواهید دید، از همگام سازی لب گرفته تا آهنگ های پرطرفدار، روال های رقص تا افراد مشهوری که با بچه هایشان ویدیوهای TikTok انجام می دهند. ناگفته نماند که صحنه های فیلم و ویدیوهای کوتاه و خنده دار تصادفی بازسازی می شوند. در هر صورت پتانسیل بسیار زیاد است.
۸. موسیقی خود را در Soundcloud به اشتراک بگذارید
ایده پشت Soundcloud این است که موسیقی یا میکس خود را با یک انجمن به اشتراک بگذارید. بر خلاف Spotify، Soundcloud یک برنامه موسیقی با کل آلبوم های درخواستی نیست، بلکه یک پلت فرم اشتراک گذاری است. در Soundcloud، میتوانید موسیقی خود را آپلود کنید، شنوندگان میتوانند روی آهنگهای شما نظر بدهند، و (در صورت فعال کردن عملکرد) آنها را نیز دانلود کنند. این پلتفرم ایدهآل برای هنرمندان جدید است تا به مخاطبان آنلاین بیشتری دست یابند.
SoundCloud، TikTok، و BandCamp در برنامههای هوشمند Jimdo گنجانده شدهاند، بنابراین میتوانید محتوای طیف وسیعی از پلتفرمهای دیگر را در وبسایت Jimdo خود نشان دهید. برنامه های هوشمند را کاوش کنید
۹. اولین طرفداران خود را در BandCamp پیدا کنید
BandCamp مکانی عالی برای گروه های موسیقی و خوانندگان تازه کار است. این پلتفرم با مخاطبان عاشق موسیقی خود که به دنبال موسیقی جدید هستند، می تواند به شما کمک کند اولین طرفداران خود را پیدا کنید. بازدیدکنندگان میتوانند موسیقیهایی را که آپلود میکنید پخش کنند و آلبومها، بارگیریهای دیجیتال یا حتی کالاهای مارکدار را از شما بخرند.
اگر از BandCamp برای یافتن طرفداران استفاده می کنید، حتماً لیست پخش را در وب سایت موسیقی خود نیز جاسازی کنید. هرچه بیشتر موسیقی شما پخش شود، BandCamp سیگنال های بیشتری دریافت می کند که موسیقی شما باید به طور برجسته در پلتفرم نمایش داده شود.
با Jimdo کسب و کار خود را آنلاین کنید.
jimdo.com / منبع
ترجمه شده توسط گوگل