سال گذشته متا شروع به ساخت پلتفرم Presence خود روی هدست Quest VR کرد که قابلیتهای واقعیت ترکیبی محدودی دارد. به عنوان مثال می تواند صفحه کلید واقعی شما را در محیط کار مجازی شما نشان دهد. یا میتواند اشیاء مجازی را به مکانهای واقعی متصل کند، مثلاً اگر یک تخته شطرنج مجازی روی میز قهوهتان قرار دهید، بین جلسات در آنجا باقی میماند.
این شرکت در حال کار بر روی هدست بسیار پیشرفته تری است که در حال حاضر با نام “Project Cambria” شناخته می شود. این قابلیتهای واقعیت ترکیبی Quest را به سطح بعدی میبرد.
هدست جدید دوربین های بهتری خواهد داشت که امکان عبور با وضوح بالا و تمام رنگ را فراهم می کند. حسگرها و الگوریتمهای بهبودیافته میتوانند نمایش دقیقتری از محیط شما را بازسازی کنند و به دنیای مجازی اجازه میدهند تا با دنیای واقعی بهطور واقعیتر مطابقت داشته باشد و با آن تعامل داشته باشد.
در اینجا مدیرعامل مارک زاکربرگ است که Cambria را امتحان می کند. خود هدست پیکسلی است زیرا هنوز در حال تولید است، اما این ویدیو به شما ایده می دهد که چه نوع تعاملاتی را می توانید انتظار داشته باشید. این دمو دوبله شده جهان فراتر.
جهان فراتر بهزودی بهعنوان نسخهی نمایشی در Quest در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت تا آنها را امتحان کنند، اما بدون عبور رنگ، تجربه محدود خواهد بود. اگر Quest دارید، میتوانید آن را از App Lab دانلود کنید.
همچنین این ویدیو را تماشا کنید، که خلاصهای از دستاوردهای متا با کوئست و چگونگی بهبود کامبریا در فناوری حضور مجازی، که سنگ بنای متاورس است، را نشان میدهد.
https://www.youtube.com/watch?v=tgJ7m0Phd64
هدست Project Cambria اواخر امسال عرضه میشود، اما ویژگیهای نرمافزاری که برای ادغام دنیای مجازی و واقعی در کنار هم استفاده میشوند، زودتر منتشر میشوند تا توسعهدهندگان بتوانند برای ایجاد تجربیات واقعیت ترکیبی خود دست به کار شوند. Cambria یکی از چهار هدستی است که متا قصد دارد در چند سال آینده عرضه کند.
منبع