بازار ساعتهای هوشمند در هند رکوردشکنی سه ماهه دوم را با افزایش چهار برابری محمولهها در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تجربه کرد. تحقیق متقابل گزارش. تقاضای فزاینده برای ساعتهای هوشمند ناشی از تقاضای قوی مصرفکننده و راهاندازیهای متعدد با مشخصات بالا است که برندها به رشد حضور آنلاین و آفلاین خود ادامه میدهند. رکورد یک سوم کل ساعت های هوشمند به صورت آفلاین فروخته شد. در مجموع ۵۰ مدل ساعت هوشمند جدید در طول این دوره عرضه شد و نیمی از کل فروش در رده قیمتی زیر ۳۵۰۰ INR (44 دلار) بود.
Fire-Bott از نظر سهم بازار با ۲۸٪ پیشرو بود و از رقبای boAt و Noise در طول سال گذشته پیشی گرفت. این برند فروش آنلاین قوی خود را حفظ کرد و همچنین حضور آفلاین خود را برای دستیابی به مشتریان بیشتر گسترش داد. Fire-Bolt همچنین بیشترین عرضه محصول را در سه ماهه دوم داشت و از نظر ارسال آفلاین اولین بود.
نویز با ۲۶ درصد سهم بازار خود به رتبه دوم سقوط کرد در حالی که همچنان رشد سالانه ۲۹۳ درصدی را از نظر محموله ها حفظ می کند. این شرکت ۷۵ درصد از کل ساعتهای هوشمند داخلی را تشکیل میدهد و ۴۰ درصد ساعتهای خود را با بلوتوث تماس میدهد. Noise پیشتاز رده محمولههای آنلاین بود و از نظر ارسالهای آفلاین در رتبه دوم قرار گرفت.
جایگاه سوم متعلق به boAt با ۱۹.۵ درصد سهم بازار است. مدلهای Storm و Xtend آن پرفروشترینها بودند و برندهای فرعی تازه تأسیس TAGG و Defy نیز در محمولهها مشارکت دارند. سامسونگ با تقاضای زیاد برای Galaxy Watch4 خود ۲۹۵ درصد رشد سالانه داشت و رتبه چهارم را به دست آورد در حالی که دیزو در جایگاه پنجم باقی ماند.
Titan با ۲% سهم بازار در جایگاه ششم قرار دارد و Realme در رتبه هفتم قرار دارد. اپل در رتبه هشتم قرار دارد و واچ سری ۷ با ۲۵۰۰۰۰ محموله در سه ماهه دوم پرفروش ترین ساعت آن است. Pebble در جایگاه نهم قرار دارد در حالی که OnePlus به لطف ساعت محبوب OnePlus خود که در گروه قیمت ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ INR پیشتاز بود، فهرست ده نفر برتر را تکمیل می کند.
تحلیلگران کنترپوینت انتظار دارند که بازار ساعتهای هوشمند هندی با سه جایگاه برتر در سه ماهههای آینده به شدت رقابتی باقی بماند.
منبع