تولید محتوا جادوی کسب و کارهای اینترنتی
به گزارش مجله خبری راه پیام به نقل از مستر ۱۰۰ تولید محتوا جادویی با جدیدترین تکنیکهای ۲۰۲۲ در مستر ۱۰۰با پیشرفت علم و تکنولوژی و در دنیای کسب و کارهای رقابتی امروز آیا میشود تولید محتوا را نادیده گرفت؟ تولید محتوا جایگاهی بس ویژه در کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای اینترنتی و … پیدا کرده است. هر شغل و هر پیشه و هر کسب و درآمدی برای جلب مشتری و افزودن به مشتریان خود نیاز به محتوا دارد.
چطور صاحبان وب سایتها در کسب و کارهای اینترنتیشان در فروش محصولات و خدمات میتوانند به سود و ثروتی بسیار دست پیدا کنند؟
چطور مخاطبان، صاحبان کسب و کارها را میشناسند؟
چطور کسب و کاری در دایره همکسبان خود پیشرفت مضاعفی میکند و تعداد بیشماری مخاطب و مشتری به مشتریان خود میافزاید؟
چطور میتوان به کسب و کاری اعتماد کرد؟
چطور مخاطبان با صاحبان مشاغل ارتباط برقرا میکنند؟
چطور مخاطبان کسب و درآمدی پاسخ سؤالات خود را به دست میآورند؟
چطور مخاطبان و بازدیدکنندگان جدیدی به سایتی که محصولی را میفروشد یا خدماتی را عرضه میکند اضافه میشود؟
و …
جوابی تمامی سوالات مطرح شده یک کلمه است تولید محتوا
با تولید محتوا جادویی زندگی و کار کنیم
حال که مختصری به اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای امروز و مشاغل اینترنتی پرداختیم، بهتر است خود واژۀ ترکیبی تولید محتوا را بررسی کرده و از زوایای مختلف آن را ارزیابی کنیم. به معنی تولید اطلاعات مفید و کاربردی برای مخاطبان کسب و کاری یا برای ایده یا موضوعی که صاحب شغل یا پیشهای درخواست کرده است.
در واقع تولید محتوا رپورتاژ آگهی به زبان سادهتر یعنی برای آگاهی پیدا کردن مخاطب، اطلاعات جامع و کاملی در مورد محصول یا خدماتی به او بدهیم. در مرحلۀ بعدی تولید محتوا با اطلاعات و توضیحاتی که در اختیار مخاطب میگذارد، به مخاطب اطمینان و اعتماد میدهد که این محصول یا خدمات چه مزایا و کاربردهایی دارد و در آخر او را برمیانگیزاند و جذب میکند تا آن محصول یا خدمات خاص را بخرد.
سفارش تولید محتوا انواع مختلفی دارد و میتواند نوشتاری، تصویری، ویدئویی، اینفوگرافیک و تولید محتوا متنی برای سایت و تولید محتوا در اینستاگرام … باشد. علاوه بر آن تولید محتوا از لحاظ کمّی و کیفی نیز با هم فرق دارد. ما تولید محتوای معمولی و دم دستی و محتوای خوب و باکیفیت داریم که تأثیرگذاری هر دسته بیشک در پیشرف و ارتقای کسب و کار و جذب مخاطب و مشتری تفاوت دارد.
تولید محتوا ی باکیفیت تأثیری بس زیاد در جذب، علاقهمندی، آگاهی و ماندگاری مخاطبان و مشتریان خود دارد و این جاست که تفاوت محتواهای باکیفیت، اورجینال، اصلی و تخصصی با دیگر محتواهای کپی و بیکیفیت مشخص میشود. این جاست که باید گفت کار را باید به کاردان سپرد و این امر از عهدۀ هر کس ساخته نیست، مگر متخصصان و کارشناسان این حوزه که هر چه تجربۀ بیشتری در این زمینه داشته باشند، در امر محتوا موفقترند. و این یک رابطۀ دوسویه است.
به قولی اگر محتوای خوب و باکیفیتی برای کسب و کار یا سایت یا مشاغل اینترنتی تولید و اجرا نشود، آنها از گردونۀ سبقت و رقابت خارج میشوند.
جا دارد در این جا اشاره شود که بعضی کسب و کارها و خدمات با توجه به نوع محصول یا خدماتشان باید به صورت منظم و به اصطلاح سریالی محتوا تولید کنند چراکه مخاطبان آنها انتظار دارند تولید محتوای آموزشی که به طور مرتب با اطلاعات جدیدی در رابطه با آن محصول یا خدمات روبهرو شوند.
و آگاهیهای آنها افزایش پیدا کند و از طرفی محتواها به مشتریان آن محصول یا کالا این اطمینان و اعتماد را میدهد که این برند خاص همچنان در گردونۀ رقابت حضور دارد و قافیه را به هم کسبان خود نباخته است، بنابراین محتواهای منظم و به اصطلاح سریالی، باعث میشود که همیشه پیش چشم مشتریان و مخاطبانشان باشند، از یادها و خاطرهها پاک نشوند و مهمتر از همه همان جنبۀ اعتماد و اطمینانی قضیه است.
به همین دلیل است که مجلات با استخدام تولید محتوا کار به طور منظم و در تاریخ مشخصی محتوا منتشر میشوند و همچنین برنامههای قاعده مند تلویزیونی و رادیویی سر ساعت مشخص خود پخش میشوند.
محتوای باکیفیت و عالی را بشناسیم
محتوای خوب نکات و ویژگیهایی دارد که با رعایت و توجه به آنها، محتوای خوب و باکیفیت تولید میشود. تولید محتوا شامل چیست ( what is content production ) ؟
اولین ویژگی آن اصل و غیر کپی بودن است. محتوای کپی توان رقابت در بازار کسب و کار و مشاغل اینترنتی را ندارد.
[web_stories title=”true” excerpt=”false” author=”true” date=”true” archive_link=”true” archive_link_label=”” circle_size=”150″ sharp_corners=”true” image_alignment=”left” number_of_columns=”1″ number_of_stories=”5″ order=”DESC” orderby=”post_title” view=”grid” /]
تولید محتوای خوب نکات سئو را به درستی رعایت میکند، از جمله راحت و روان بودن متن، توجه به چگالی کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی در متن و به خصوص در ابتدای اولین پاراگراف و … استفاده از عکس لابهلای محتواها یکی از نکات مهم در محتواست.
اگر نویسندۀ تولید محتوا از دانش و علم ویراستاری هم بهرهمند باشد که کار محتوا با سرعت بیشتری انجام میشود و در غیر این صورت بعد از نوشتن محتوا متن به ویراستار داده میشود تا از لحاظ علائم نگارشی و معنی و مفهوم، جملات متن را ویرایش کند.
از دیگر انواع محتوا تولید پادکست و محتوای تصویری یا ویدئویی است که آنها نیز به نوبۀ خود برای مخاطبین خود جذاب و اثر گذار است که امروزه با توجه به کمبود وقت مشتریان و مخاطبان کسب و کارها، این محتواها به خوبی توانسته است جای خود را در انواع مشاغل و کسب و کارها باز کند.