اگر حداقل یک کاربر اینترنت نیمه فن آوری هستید، احتمال اینکه یا از یک بلوک تبلیغاتی در YouTube استفاده می کنید یا برای ردیف Premium که بدون تبلیغات است پرداخت می کنید، زیاد است. و گوگل به دنبال راه هایی برای محدود کردن گزینه قبلی است زیرا بر سودآوری وب سایت تأثیر می گذارد. یوتیوب تأیید کرد که در حال آزمایش یک قانون جدید سه ضربه ای برای مسدود کننده های تبلیغات است.
یکی از مقامات این شرکت گفت که یوتیوب با ترغیب مردم به غیرفعال کردن بلوک تبلیغات هنگام تماشای ویدیوها در وب سایت، “آزمایش کوچکی” را در سطح جهانی اجرا می کند. در “بعضی موارد شدید” که افراد پیام را نادیده می گیرند، ممنوعیت پخش موقت دریافت می کنند. غیرفعال کردن پخش ویدیو فقط زمانی اعمال می شود که کاربر به طور مکرر این درخواست را نادیده بگیرد.
یوتیوب به ما یادآوری میکند که تشخیص مسدودکننده تبلیغات چیز جدیدی نیست و خطمشی پلتفرم کاملاً در برابر استفاده از مسدودکنندههای تبلیغاتی است. با این حال، این اولین بار است که شرکت شروع به اجرای این قوانین می کند. البته ممکن است برخی از کاربران به دلیل استفاده از مسدودکننده تبلیغات به اشتباه پرچم گذاری شوند و پیوندی در پیام برای بازخورد کاربران برای آن موارد نادر وجود دارد.
منبع