شیائومی تحلیل مالی سه ماهه خود را منتشر کرد و اعداد کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. درآمد برای دوره ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۲ ۷۰.۵ میلیارد یوان بود که فقط ۱۰ میلیارد دلار بود. ۵۰.۵ درصد از آنها از بازارهای خارج از کشور بوده است.
درآمد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر است. سود خالص حتی بیشتر کاهش یافت – ۵۹٪ سال به سال به ۲.۱ میلیارد یوان. با این حال این تا حدودی به سرمایه گذاری ۸۲۹ میلیون یوان در کسب و کار تازه راه اندازی EV و سایر پروژه هایی که باید در آینده به ثمر بنشیند، اختصاص داشت.
این شرکت همچنین نشان داد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ۲۵ درصد در مقایسه با یک سال گذشته افزایش یافته است و ۴۸ درصد از پرسنل آن در واقع در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند.
نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شیائومی
تعداد کاربران شیائومی در دنیای MIUI به ۵۶۴ میلیون نفر رسید که ۷۸.۱ میلیون بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است – افزایش سالانه ۱۶ درصدی. جالب اینجاست که تنها ۱۴۱ میلیون از آنها (حدود ۲۵ درصد) در چین هستند.
این شرکت دو پرچمدار را در دوره سه ماهه سوم عرضه کرد – پرچمدار دوربین قدرتمند ۱۲S Ultra و جدید تاشو Mix Fold 2. هر دو دستگاه رتبه بسیار مثبتی را در JD.com دریافت کردند، اما مهمتر از آن، محصولات پریمیوم افزایش ۱۴ درصدی در محموله ها داشتند. .
نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شیائومی
شیائومی در بازار اروپا به مقام دوم، در اسپانیا به مقام اول و در ایتالیا و فرانسه به مقام دوم دست یافت. با نگاهی به مناطق وسیع تر، شیائومی به راحتی در رتبه سوم آمریکای لاتین و آفریقا قرار دارد.
شرکتهای گوشیهای هوشمند در چین برای انطباق با مشتریان اروپایی و ترجیحات آنها برای خرید گوشیهای هوشمند از طریق اپراتورها به جای رفتن به فروشگاههای لوازم الکترونیکی مهمانی تلاش کردهاند. شیائومی فاش کرد که ۱۹.۹ درصد از تلفن های خود را از طریق کانال های اپراتور انتقال داده است که ۱.۷ درصد بیشتر از دوازده ماه پیش است. به طور مشابه، در آمریکای لاتین، ۱۶٪ از تلفن ها از طریق اپراتورها، افزایش ۱.۵٪ رسید.
نتایج مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شیائومی
یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که شیائومی همچنان قوی است و مدل تجاری انعطاف پذیر خود را نشان می دهد. این شرکت به طور مشابه در سه ماهه آینده، درست در فصل تعطیلات، علیرغم بادهای مخالف خارجی و عدم قطعیت اقتصاد کلان، به تلاش خود ادامه خواهد داد.
منبع ۱ • منبع ۲