در بیشتر موارد، اگر می خواهید از وب سایت یک برند معروف بازدید کنید، به سادگی نام را در نوار آدرس خود وارد کرده و “.com” را اضافه کنید. سپس با یک کلیک، شما آنجا هستید.
ما فقط فرض می کنیم که از این راه به مقصد می رسیم. و این دقیقاً همان چیزی است که می توانید به عنوان صاحب وب سایت از آن بهره ببرید! با انتخاب هوشمندانه دامنه، می توانید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان بیشتری را به دست خواهید آورد. ما به شما نشان می دهیم که چگونه کار می کند.
در نظر بگیرید که آیا می خواهید بازدیدکنندگان را در کشور خود هدف قرار دهید یا به مخاطبان بین المللی علاقه مند هستید؟ همیشه پایان دامنه ای را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما مفید باشد. اگر بازدیدکنندگان در ایالات متحده را هدف قرار می دهید، این به معنای انتخاب دامنه ای با پسوند “.us” است. در بریتانیا “.co.uk” استاندارد و برای هند “.in” است.
اگر میخواهید در سطح بینالمللی درخواست تجدیدنظر کنید، پس پایان «.com» همچنان انتخاب درستی است! این امر در مورد وب سایت های چند زبانه نیز صدق می کند.
چگونه URL مناسب را پیدا کنیم
هدف وب سایت خود را مشخص کنید. آیا شما یک وب سایت تجاری، وبلاگ ایجاد می کنید یا یک سایت برای سرگرمی شماست؟ کلید پیدا کردن یک آدرس وب مناسب برای سایت شما این است که یک ایده واضح از چه چیزی داشته باشید نوع وب سایت مورد نظر شما و بازدیدکنندگان از چه عباراتی برای یافتن آن استفاده خواهند کرد.
وب سایت شرکت
البته نام شرکت شما باید در دامنه شرکت شما ظاهر شود. اینگونه است که بازدیدکنندگان می توانند مستقیماً “برند” شما را تشخیص دهند. این نه تنها برای بازدیدکنندگان مهم است، بلکه یک معیار حیاتی برای گوگل است.
اگر نام شرکتی طولانی دارید، ارزش آن را دارد که یک مخفف را در نظر بگیرید که می توانید از آن استفاده کنید. این معمولاً خیلی خوب کار می کند. به خصوص که آنها بهتر از نام های شرکت endlesslylongdraggedout.com به نظر می رسند. در هر صورت مهم است که دامنه به راحتی قابل یادآوری و املا باشد.
پروژه های محلی
آیا شما یک عکاس در یک منطقه خاص هستید؟ یا نوشتن یک وبلاگ سفر در مورد آمریکای جنوبی؟ شاید شما آب سیب ارگانیک منطقه خود را به بازار عرضه می کنید؟ در این موارد منطقی است که منطقه یا شهر را در نام دامنه خود لحاظ کنید. به عنوان یک قانون کلی، اگر یک مرجع منطقه ای بخشی از مدل کسب و کار شما باشد، می تواند به موفقیت دامنه شما کمک کند.
اگر یک عکاس عروسی اهل تگزاس هستید، دامنه عمومی مانند thebestweddingphotos.com چیز زیادی به بازدیدکنندگان نمی گوید. با این حال، آدرس وب www.weddingphotos-texas.us ارزش تشخیص را افزایش می دهد، به طور خودکار به گروه هدف منطقه ای آدرس می دهد و توسط Google رتبه خوبی دریافت می کند.
وبلاگ ها و سایت های سرگرمی
با وبلاگ های حرفه ای یا شخصی، به وب سایت خود به عنوان یک برند فکر کنید. چه ویژگی را برای ارائه “برند” خود برجسته می کنید؟ این ویژگی می تواند موضوع (سفر، DIY، ورزش و غیره)، خودتان یا، به طور کلی، نام وبلاگ شما باشد.
برای مثال، دامنه یک وبلاگ در مورد نکات DIY باید شامل عباراتی مانند “DIY”، “این کار را خودتان انجام دهید” یا موضوع خاصی مانند “خیاطی” باشد. به عنوان مثال، کاربر Jimdo DIY Eule، “DIY” را بخشی از نام کسب و کار قرار داده و از آن برای وب سایت خود www.diyeule.de استفاده می کند.
به طور مشابه، صفحات برای یک سرگرمی: کاربران باید از قبل از طریق دامنه شما بدانند که از وب سایت شما چه انتظاری دارند. اگر مناسب است، بنابراین نام فعالیت خود را در آدرس وب ادغام کنید – که گوگل را نیز خوشحال کرد.
آیا دامنه مورد نظر شما موجود است؟
شما به نام دامنه عالی فکر کرده اید، سپس در دسترس بودن را بررسی می کنید…. و قبلا گرفته شده است. اما این پایان دنیا نیست! شما هنوز چند گزینه دارید.
ممکن است وسوسه شوید پایان دامنه را از .us به انتهای کمتر شناخته شده .net یا .info تغییر دهید، اما این هیچ مزیتی برای شما نخواهد داشت. بازدیدکنندگان علاقه مندی که به دنبال وب سایت شما هستند، از روی عادت، ما را جستجو می کنند. این بدان معنی است که آنها به اشتباه می توانند در یک وب سایت کاملاً متفاوت قرار بگیرند که برای شما یا بازدیدکنندگان شما مفید نیست.
بهتر است دامنه خود را واقعاً منحصر به فرد کنید. این ترفندها را امتحان کنید:
- از کلمات با خط فاصله استفاده کنید (نکته: سعی کنید حداکثر از دو خط فاصله بگیرید)
- یک مخفف را امتحان کنید
- مکان یا منطقه خود را ادغام کنید
- برچسب هایی مانند “وبلاگ” یا “فروشگاه” را اضافه کنید
آخرین اما نه کماهمیت، میتواند کمک کند که از دوستان بپرسید که چه گزینههایی را پیشنهاد میکنند. یک دیدگاه بیرونی گاهی اوقات میتواند به شما الهامبخشی برای نامهای دامنهای بدهد که حتی هرگز به آن فکر نکردهاید.
دامنه های کلیدواژه و دامنه های تطبیق دقیق
چند سال پیش، روند انتخاب دامنه های به اصطلاح کلیدواژه برای ارتقای رتبه شما در گوگل وجود داشت. ایده: کلمات کلیدی دقیقی که بازدیدکنندگان برای جستجوی یک سرویس خاص در گوگل استفاده می کنند را با نام دامنه خود مطابقت دهید. به عنوان مثال، در مورد یک عکاس عروسی از لندن، این می تواند “www.wedding-photography-London-price.co.uk” باشد. با این حال، گوگل مدتی است که این نامهای دامنه را به عنوان هرزنامه تفسیر میکند و ما توصیه میکنیم این کار را امتحان نکنید.
همچنین «دامنههای تطبیق دقیق» محبوب هستند. اینها همچنین شامل یک یا چند کلمه کلیدی هستند، اما سعی نکنید مانند مثال بالا یک جستجوی کامل را تقلید کنید. نمونه ای از «دامنه تطبیق دقیق» می تواند «www.weddingphotographer-london.co.uk» باشد.
اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا دامنه به طور دقیق شما یا خدمات شما را نشان می دهد. یک “دامنه تطبیق دقیق” می تواند بسیار خوب کار کند و می تواند انتخاب مناسبی برای یک عکاس عروسی باشد. اما اگر نام، برند یا باشگاه و غیره خود را دارید، اضافه کردن آن به دامنه خود نیز مهم است.
گوگل وب سایت ها را بر اساس یک الگوریتم پیچیده توسعه داده و اکنون رتبه بندی می کند. نام دامنه به تنهایی باعث نمی شود که موتور جستجو یک صفحه را به طور کامل رتبه بندی کند.
نکته نهایی ما هنگام انتخاب دامنه
مطمئن شوید که از آزمون زمان جان سالم به در خواهد برد و شرکت، سرگرمی یا وبلاگ شما را به طور دقیق در آینده نشان می دهد. هنگام انتخاب دامنه فقط به بهینه سازی موتور جستجو فکر نکنید. باید منحصر به فرد باشد و نشان دهنده شما، وب سایت و البته مشتریان و بازدیدکنندگان باشد.
علاوه بر این نام، می توانید از دامنه دوم با زمان محدود برای کمپین های بازاریابی استفاده کنید. ما را بخوانید راهنمای مبتدیان: نام دامنه وب سایت چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد دامنه دوم در ترکیب با دامنه اصلی شما.
با Jimdo کسب و کار خود را آنلاین کنید.
jimdo.com / منبع
ترجمه شده توسط گوگل