شنبه, می 21, 2022
  • ورود
مجله اینترنتی راه پیام
تبلیغات
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی راه پیام
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خودرو

نصب موتور TU5 بر روی پارس ELX رسما آغاز شد

2022-04-11
در خودرو
0 0
0
تغییر موتور پارس ELX به TU5؛ سرنوشتی تلخ برای خودرویی محبوب
Share on FacebookShare on Twitter

ایران خودرو در تازه ترین تحولات خانواده پژو پارس دست به معرفی نسخه سفارشی از پارس ELX با تجهزاتی مانند کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و موتور TU5 زده است. این درحالیست که سابق بر این استفاده از موتور TU5 بر روی خانواده ELX انجام نمی شد و از این رو حالا تفاوت فنی بین تیپ ELX و مدل های معمولی پارس ۱۶۰۰ از میان رفته است.

سال ۱۳۸۳ و در حدود سه سال پس از عرضه نسخه اولیه پارس (پرشیا) بود که ایران خودرو در اقدامی کم سابقه تصمیم گرفت تا موتوری قدرتمندتر و وارداتی مشترک با نسخه ۱.۸ لیتری سیتروئن زانتیا را بر روی اتاق پارس عرضه کند و این مدل را با سطح امکانات بالاتر و ترمز چهارچرخ دیسک به عنوان پارس ELX تحویل مشتریان دهد، این خودرو به شکل عجیبی در بازار محبوب شد ولی پس از تحریم ها و توقف تولید این مدل، شاهد جایگزینی پیشرانه محبوب با نسخه ارتقا یافته XU7 بودیم که این مدل نیز اخیرا با توقف تولید مواجه شده و ظاهرا تنها به صورت سفارشی عرضه می شود.

پارس ELX

حالا نیز خبر می رسد که پیشرانه سری جدید و سفارشی ELX به TU5 تغییر کرده است، بنابراین دیگر تفاوت فنی محسوسی بین نسخه ELX و LX پژو پارس وجود ندارد و این خودرو محبوب نیز حالا بخشی از جذابیت های خود را از دست داده است.

جالب است بدانید که براساس اطلاعات مندرج در سایت ایران خودرو، در حدود ۱۱ مدل مختلف برای خانواده پژو پارس تعریف شده که البته شماری از آن ها مانند پارس اتوماتیک، پارس ELX معمولی و..با توقف تولید مواجه شده اند.

تست لوسید Air توسط تسلا؛ آیا ایلان ماسک احساس خطر کرده است؟
بیشتر بخوانیم

پارس ELX

پارس ELX در نسخه اولیه و اصطلاحا موتور زانتیایی به لطف بهره مندی از قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر و گیربکس هماهنگ با موتور، خودرو نسبتا سریعی بود و شتاب صفر تا صدی در حدود ۹ ثانیه (براساس اطلاعات مندرج در سایت ایران خودرو) را ارائه می کرد.

پارس ELX

این درحالیست که رقم مذکور در دنیای واقعی بیش از ۱۲ ثاینه برآورد می شود، اما حالا سایت ایران خودرو در اطلاعات مندرج در وب سایت خود، شتاب صفر تا صد ELX با موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر و گیربکس ایرانیزه، معادل ۱۳.۲ ثانیه ذکر شده است که از افت عملکردی قابل توجه نسبت به نسخه اولیه حکایت دارد.

<دیجیاتو / منبع

Print Friendly, PDF & Email

Recommended

اینتل برنامه های خود را برای مگا سایت چیپست جدید در اوهایو اعلام کرد

اینتل برنامه های خود را برای مگا سایت چیپست جدید در اوهایو اعلام کرد

2022-01-21
وان پلاس همچنین در رویداد خود در 31 مارس از Bullets Wireless Z2 رونمایی خواهد کرد

وان پلاس همچنین در رویداد خود در ۳۱ مارس از Bullets Wireless Z2 رونمایی خواهد کرد

2022-03-25
نظرسنجی هفتگی: آیا سامسونگ باید سری گلکسی نوت را جدا نگه می داشت؟

نظرسنجی هفتگی: آیا سامسونگ باید سری گلکسی نوت را جدا نگه می داشت؟

2022-02-06
9 بهترین پلتفرم برای تبلیغ موسیقی مستقل

۹ بهترین پلتفرم برای تبلیغ موسیقی مستقل

2022-05-13

دسته بندی

تماس باما

مفتح جنوبی - ورزنده - پ26 - ط 5 واحد1
09120170335

دسته‌ها

  • تکنولوژی
  • خودرو
  • سرگرمی
  • سلامتی
  • کسب و کار

مارا دنبال کنید

  • دانلود سریال نیسان آبی

© 2021 مجله خبری راه پیام - مجله خبری & پشتیبانی سایت مستر 100 .

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی

© 2021 مجله خبری راه پیام - مجله خبری & پشتیبانی سایت مستر 100 .

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ایجاد حساب جدید!

Fill the forms below to register

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم