از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی تلاش کرده است محدودیتهای مربوط به محتوایی را که میتوان از طریق یک توییت به اشتراک گذاشت، افزایش دهد. اکنون این شرکت در جدیدترین اقدام خود، تعداد کاراکترهای یک توییت را برای کاربران پولی به ۲۵ هزار کلمه افزایش داده است.
توییتر در وبسایت خود درباره این تغییر نوشت:
«آیا میخواهید در توییت خود بیش از ۲۸۰ کاراکتر داشته باشید؟ توییتهای طولانیتر به مشترکین سرویس بلو اجازه میدهد تا از حداکثر ۲۵۰ هزار کاراکتر استفاده کنند. همچنین میتوانید به توییتهای طولانی پاسخ دهید و عملکردهای استاندارد مانند ارسال فایلهای رسانهای، ایجاد نظرسنجی و استفاده از هشتگ همچنان عمل خواهند کرد. همه کاربران میتوانند این توییتها طولانی را بخوانند، اما فقط مشترکین سرویس بلو میتوانند آنها را ایجاد کنند.»
یکی از مهندسان توییتر به نام «پراچی پودار» هفته گذشته با انتشار یک توییت طولانی، از این تغییر رونمایی کرده بود.
توییتر ابتدا در اواخر سال گذشته، محدودیت حداکثر ۲۸۰ کاراکتری توییتها را برای مشترکین سرویس پولی توییتر بلو تا ۴۰۰۰ کاراکتر افزایش داد. سپس در اوایل امسال، انتشار توییتهای ۱۰ هزار کاراکتری را برای مشترکین توییتر بلو فراهم کرد. همچنین در آن زمان، قابلیتهای مختص به فرمت متن مثل بولد یا ایتالیک کردن کلمات را معرفی کرد.
در زمان مدیریت قبلی توییتر، این شرکت در طول یک دهه گذشته، امکان ارسال توییت های ۲۸۰ کاراکتری (ارتقا از ۱۴۰ کاراکتر) را برای اکثر کاربران خود فراهم کرده بود؛ تغییری که با واکنش بسیاری از کاربران مواجه شد.
مقایسه توییتر با رقبای خود

با افزایش تعداد کاراکترهای موجود در یک توییت، کاربران این شبکه اجتماعی احتمالاً میتوانند مقالات طولانی یا داستانهای کوتاه را در آن به اشتراک بگذارند. در مقایسه با توییتر، پلتفرمهای رقیب مانند Mastodon (۵۰۰ کاراکتر) و Bluesky (۳۰۰ کاراکتر) محدودیتهای بسیار کمتری برای هر پست دارند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که خواندن پستهای طولانی در توییتر میتواند خستهکننده باشد و شاید این شرکت در آینده تغییراتی برای بهبود تجربه خواندن به کاربران ارائه کند.
علاوه بر این تغییر، توییتر در ماههای گذشته به مشترکین سرویس بلو اجازه داد تا ویدیوهای دوساعته آپلود کنند.
<دیجیاتو / منبع