سامسونگ نگاهی نادر از پشت صحنه به نحوه طراحی One UI 4.0 ارائه می دهد. اهداف کلیدی این بود که رابط کاربری بصری و ایمن باشد و در عین حال بیان خود را برای کاربران آسان کند.
نسخه ۴ با یک سیستم رنگی شروع می شود که بر تمیز کردن ظاهر متمرکز بود. رنگ به مهمترین عناصر اعمال می شود، بقیه موارد تک رنگ باقی می مانند. این سیستم دارای سه گروه رنگ است: رنگ های اصلی، کاربردی و برنامه.
قبل از One UI 4.0، رابط کاربری از رنگ های کمی متفاوت به معنای یکسان استفاده می کرد. نسخه ۴ آنها را به روشی ثابت برای ایجاد رنگ های کاربردی یکسان کرد، به عنوان مثال قرمز به معنای “توقف”، “رد کردن”، “حذف”، “حذف” و غیره است.
این تیم همچنین نحوه طراحی مجدد برنامه های One را برای مطابقت بهتر با نیازهای افراد مختلف در نظر گرفت. برای مثال، این ایده راهنمای طراحی مجدد برنامههای Weather و Calendar بود. برخی از کاربران می خواهند آب و هوای فعلی را بررسی کنند، برخی دیگر می خواهند بدانند آب و هوا در طول روز چگونه خواهد بود. پیش از این، این اطلاعات با هم ترکیب شده بودند، اما برای آخرین UX سامسونگ به نمای جداگانه تقسیم شدند.
هدف اصلی One UI 4.0 این بود که به کاربران اطمینان دهد که حریم خصوصی آنها رعایت می شود. نوار وضعیت نشانگرهای حریم خصوصی را نشان می دهد تا زمانی که برنامه ای از دوربین، میکروفون و سایر عملکردها استفاده می کند به شما هشدار می دهد. داشبورد مجوز آماری را نشان میدهد که کدام برنامهها از چه مجوزهایی و چند بار استفاده کردهاند، همچنین گزینه لغو آنها را ارائه میدهد.
One UI 4.0 با استفاده از زبان بصری یکسان برای محصولات مختلف با برند Galaxy – از تلفنها گرفته تا تبلتها، ساعتهای هوشمند و لپتاپها، به نام خود عمل میکند. درست کردن حالت تاریک دشوار بود زیرا باید راحتی بصری را با حفظ ظاهر و احساس برنامه ها متعادل می کرد.
بیان خود نیز عامل مهمی بود. این رابط از سیستم رنگی Material You اندروید ۱۲ برای استخراج پنج رنگ از والپیپرهای شما و سبک رابط کاربری برنامه با آنها استفاده می کند.
سامسونگ همچنین Emoji Pair را ایجاد کرد که چند ایموجی را برای زمانی که یکی از آنها کاملاً احساسات شما را نشان نمی دهد ترکیب می کند. ایموجیهای واقعیت افزوده پس از نظرسنجی از کاربران که میخواهند با آنها بیان کنند، انیمیشنهای جدیدی به دست آوردهاند. به عنوان مثال، افراد بیست و چند ساله بیشتر به کاریکاتور متمایل بودند، در حالی که افراد ۳۰ ساله چیزی کمتر اغراق آمیز می خواستند. با این حال، همه گروه های سنی می خواستند بر احساسات مثبت به جای احساسات منفی تمرکز کنند.
اگر میخواهید درباره ایدههایی که رابط کاربری One UI سامسونگ را شکل داده است بیشتر بخوانید، پست پرسش و پاسخ در اتاق خبر سامسونگ را بررسی کنید.