منبع : jimdo.com
ترجمه شده توسط گوگل
چگونه می توانید به مشتریان کمک کنید که مطمئن شوند کالای مناسبی را خریداری می کنند؟ مطمئناً نظرات، توصیفات و توضیحات محصول وجود دارد. اما عکس های محصول خوب احتمالا مهمترین بخش فروشگاه آنلاین شما هستند.
در زیر، ما برخی از تکنیکهای اساسی را گردآوری کردهایم که عکاسی از محصولات فروشگاه آنلاین شما را بهبود میبخشد، و همچنین نکات گام به گام برای ایجاد جعبه نور و عکسهای محصول DIY خودتان.
تنظیمات اولیه برای عکاسی محصول شما
یکی از راههای آسان برای حرفهایتر و مطلوبتر جلوه دادن محصولاتتان، عکاسی از آنها در داخل جعبه نور است.
لایت باکس چیست؟ لایت باکس عکس (همچنین به عنوان جعبه سفید یا چادر نور شناخته می شود) یک جعبه خالی با دو طرف سفید شفاف و یک پس زمینه صاف و سفید است. محصول خود را در آن قرار دهید، یک عکس بگیرید و یک عکس محصول حرفه ای با نور خوب، بدون سایه و پس زمینه ساده دریافت کنید. لایت باکس های DIY را می توان به راحتی با چند ابزار ساده خودتان درست کرد.
شما می توانید بین ۲۰ تا ۴۰۰۰ دلار برای خرید یک جعبه نور از پیش ساخته شده خرج کنید، یا می توانید آن را خودتان در خانه به صورت (تقریبا) رایگان بسازید! بهتر از همه، شما به یک دوربین دیجیتال گران قیمت نیاز ندارید. حتی اگر فقط از دوربین تلفن همراه خود استفاده می کنید، یک جعبه نور می تواند عکس های محصول شما را بهبود بخشد.
این جعبه نور DIY 3.70 دلار قیمت داشت و ساخت آن ۱۰ دقیقه طول کشید. ابزارهایی که نیاز خواهید داشت عبارتند از:
- یک جعبه مقوایی
- چسب بسته بندی
- یک جعبه برش
- دستمال کاغذی سفید
- تابلوی پوستر سفید
نحوه ایجاد جعبه نور عکاسی محصول:
مرحله ۱: جعبه نور مقوایی خود را ببرید
گام ۲: دستمال کاغذی سفید را به همان ابعاد کوتاه کنید و به جعبه بچسبانید.
مرحله ۳: تخته پوستر را به همان ابعاد برش دهید و پس زمینه سفید را بپوشانید.
فقط این مراحل را دنبال کنید تا جعبه نور عکس خود را بسازید:
مرحله ۱: جعبه نور خود را برش دهید
از کاتر جعبه برای بریدن لبه های بالایی جعبه استفاده کنید. در مرحله بعد، سه طرف جعبه را برش دهید و در هر طرف یک حاشیه ۱ اینچی بگذارید. شما نیازی به نگرانی در مورد ساخت این کامل ندارید – همانطور که می بینید، مال من دست آزاد و کمی آشفته است.
مرحله ۲: دستمال کاغذی را کوتاه کرده و چسب بزنید
دستمال کاغذی را به اندازه تقریبی کناره های جعبه برش دهید (لبه های آن را که می توان با نوار چسب پایین انداخت). سپس دستمال کاغذی را به قسمت بیرونی جعبه بچسبانید و هر سوراخ را بپوشانید. دستمال کاغذی به عنوان یک پخش کننده نور عمل می کند، نور ورودی را نرم می کند و سایه های خشن را از بین می برد.
مرحله ۳: تخته پوستر را برای پس زمینه سفید بپوشانید
تخته پوستر را به اندازه عرض جعبه ببرید. مطمئن شوید که تخته پوستر به اندازه کافی بلند باشد تا از جعبه خارج شود. بالای تخته پوستر را به بالای پشت جعبه بچسبانید، سپس آن را به سمت پایین و بیرون از جعبه بچسبانید تا یک پس زمینه سفید “بی نهایت” بدون گوشه ایجاد کنید. می توانید قسمت پایین تخته پوستر را به پایین جعبه بچسبانید تا به سمت بالا خم نشود.
جعبه نور شما تمام شد!
اکنون می توانید محصولات خود را داخل جعبه نور قرار دهید و چند عکس بگیرید. جعبه نور را در یک منطقه با نور طبیعی مانند نزدیک یک پنجره روشن قرار دهید. یا اگر نور طبیعی کافی ندارید، یک چراغ رومیزی بالای جعبه نور قرار دهید. برای این مثال، گوشه ای از دفترمان را با نور طبیعی فراوان پیدا کردیم، بنابراین از هیچ نور اضافی استفاده نکردیم.
چگونه با یک لایت باکس DIY عکس محصول بگیرید
- نور طبیعی همیشه به نور مصنوعی ارجحیت دارد. مگر اینکه بخواهید سایه های دراماتیک اضافه کنید، در این صورت می توانید به سادگی یک لامپ را زاویه دهید تا به سمت چپ یا راست جعبه نور خود بتابد.
- مطمئن شوید که فلاش دوربین خود را خاموش کرده اید.
- نزدیک شدن. استفاده از یک جعبه نور و یک عکس کلوزآپ راهی عالی برای نمایش جزئیات محصول شما بدون هیچ گونه پس زمینه حواس پرتی است.
- از زوایای مختلف از محصول خود عکس بگیرید تا مشتریان شما دقیقا بدانند چه چیزی به دست می آورند.
نکات بیشتری برای تنظیم عکس محصول برای فروشگاه های آنلاین
در اینجا ایده های بیشتری برای گرفتن عکس از محصول خود و راه اندازی مناسب وجود دارد.
نورپردازی:
اولویت اصلی محصولی است که به راحتی قابل مشاهده باشد، و به همین دلیل است که لایت باکس عکس ابزار بسیار خوبی است. اما این بدان معنا نیست که شما باید محصول خود را به روشی خسته کننده و استریل روشن کنید. اما میتوانید با نور و سایه نیز بازی کنید، بهویژه اگر نورپردازی پویاتر با محصول شما هماهنگ باشد.
تعادل رنگ سفید:
وقتی به چیزی نگاه می کنیم، چشمان ما به طور طبیعی تعادل رنگ سفید را تنظیم می کند – سفید به نظر سفید می رسد، نه آبی یا نارنجی. اما دوربین ها مشکلات بیشتری دارند. اگر از محصولی عکس می گیرید، رنگ ممکن است “خاموش” به نظر برسد، درست مانند برف در عکس که گاهی آبی به نظر می رسد یا یک شی در نور شمع نارنجی به نظر می رسد. با تنظیم تعادل رنگ سفید در دوربین خود، می توانید این مشکل را برطرف کنید و عکس های محصول خود را واقعی تر نشان دهید.
عمق میدان:
وقتی عکسی با پیش زمینه واضح و پس زمینه تار می بینید، تصویری با عمق میدان “کم” می بینید. وقتی ناحیه بزرگتری از عکس در فوکوس است، عمق میدان «طولانیتر» است. عمق میدان کم، روی جزئیات نمای نزدیک محصول شما تمرکز می کند، در حالی که پس زمینه محو می شود. این باعث می شود جزئیات محصول برجسته شود.
خلاقیت در زمینه عکس محصول:
لایت باکس عکس ابزاری عالی برای بهبود عکاسی محصول شماست، اما نباید تنها نوع عکس محصولی باشد که می گیرید.
مشتریان همچنین دوست دارند یک محصول را در محیط طبیعی آن ببینند. این به آنها این احساس را می دهد که چگونه می توانند از کالا در خانه خود استفاده کنند و احتمال خرید آن را افزایش می دهند. بنابراین مطمئن شوید که یک عکس از محصول را در یک پس زمینه جذاب قرار دهید.
همچنین میتوانید از پسزمینهها و ترکیببندیها برای نشان دادن حال و هوای خاصی برای محصول خود استفاده کنید.
عکس از چند منظر:
از منظرهای مختلف عکس بگیرید تا محصول خود را تا حد امکان جامع به تصویر بکشید. به این فکر کنید که چه چیزی می تواند برای مشتریان شما مهم باشد: آیا جزئیات مهمی وجود دارد که بینندگان شما باید کاملاً ببینند؟ سپس آنها را با یک نمای نزدیک رفتار کنید. آیا می توانید به شخصی که از محصول در عمل استفاده می کند نشان دهید؟ آیا مقیاس مهم است؟ سپس محصول خود را در کنار یک شیء روزمره قرار دهید تا مشتریان شما بهتر بتوانند بزرگی آن را قضاوت کنند.
این جزئیات همچنین مواردی هستند که هنگام نوشتن توضیحات بهتر محصول باید به آنها اشاره کنید.
وضوح بالایی را برای تصاویر محصول خود انتخاب کنید:
وقتی صحبت از وضوح عکس های محصول می شود، توصیه می کنیم با بالاترین کیفیت عکس بگیرید. همیشه امکان کاهش وضوح تصویر بعد از واقعیت وجود دارد. اما افزایش وضوح هرگز جواب نمی دهد و نتایج پیکسلی و دانه دار خواهند بود. در اینجا بیشتر در مورد بهینه سازی تصاویر وب سایت شما توضیح داده شده است.
آیا می توانید با گوشی هوشمند عکس های خوبی از محصول بگیرید؟
بله، گرفتن عکس های حرفه ای از محصول با گوشی هوشمند کاملا امکان پذیر است. بسیاری از دوربین های گوشی های هوشمند این روزها آنقدر خوب هستند که می توانند به راحتی با دوربین های دیجیتال SLR گران قیمت رقابت کنند، به خصوص اگر مبتدی باشید. نکات زیر را در نظر داشته باشید:
- دمای رنگ و تعادل رنگ سفید: در یک گوشی هوشمند، میتوانید دمای رنگ را بعد از این واقعیت در یک برنامه ویرایش عکس رایگان تنظیم کنید یا از یک برنامه دوربین شخص ثالث استفاده کنید. برخی از گوشیهای هوشمند نوعی «حالت حرفهای» را ارائه میدهند که به شما امکان میدهد تنظیمات خاصی را به صورت دستی تنظیم کنید یا از بین مشخصات مختلفی مانند «نور روز» یا «نور مصنوعی» انتخاب کنید.
- عمق میدان: ایجاد عمق میدان کم در گوشی های هوشمند سخت تر است، اما ممکن است. می توانید از یک لنز خارجی استفاده کنید یا از یک برنامه عکس استفاده کنید که می تواند جلوه پس زمینه تار ایجاد کند.
- وضوح: اگر با گوشی هوشمند خود عکس می گیرید، همیشه باید با نسبت تصویری که بالاترین وضوح را به شما ارائه می دهد عکس بگیرید. به این ترتیب بزرگنمایی، برش و سایر جلوههای عکس پس از آن همچنان امکانپذیر خواهد بود.
سوالات متداول عکاسی محصول
برای عکاسی محصول به چه چیزهایی نیاز دارید؟
امروزه برای گرفتن عکس های عالی از محصول نیازی به تجهیزات حرفه ای ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین یا یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب است. برای نورپردازی، فقط از نور طبیعی استفاده کنید (مثلاً از یک پنجره)، یا از لامپ های عکس در ترکیب با یک جعبه نرم استفاده کنید. شما اغلب می توانید اینها را بسیار ارزان اجاره کنید. از یک پس زمینه بدون درز برای پس زمینه خنثی استفاده کنید.
در عکاسی محصول باید به چه نکاتی توجه کرد؟
همیشه مطمئن شوید که محصول شما به وضوح قابل مشاهده است. باید در مرکز عکس، به خوبی روشن و در فوکوس واضح باشد. البته، هنوز هم می توانید در عکس های خود خلاق باشید و با نور و عمق میدان بازی کنید، اما محصول شما باید همیشه در مرکز توجه باشد.
کدام نور برای عکاسی محصول بهتر است؟
در بیشتر موارد، نور طبیعی بهترین عملکرد را دارد. برای مثال، اگر پنجره بزرگی دارید، محصول خود را طوری قرار دهید که نور روز از یک طرف روی آن بیفتد. این به شما نور ملایم می دهد. لامپ های عکس همراه با جعبه نرم نیز به خوبی کار می کنند. هر کاری که انجام می دهید، فلاش خود را روشن نکنید. که هرگز خوب به نظر نمی رسد.
تصویر محصول چیست؟
تصویر محصول عکسی است که در آن محصول شما مرکز توجه است. فرقی نمی کند که فقط خود محصول نشان داده شود یا در عمل در کنار اشیاء یا افراد دیگر نشان داده شود. آنچه مهم است این است که محصول همیشه خوب ارائه شود و مشتریان شما را تحت تاثیر قرار دهد. آنها باید فوراً بدانند که هدف محصول شما چیست، آیا از نظر بصری برای آنها جذاب است یا خیر، و آیا آنها قصد خرید آن را دارند یا خیر.
جعبه نور چگونه کار می کند؟
یک جعبه نور به طور مساوی نور را توزیع می کند تا عکاسی محصول شما دارای نور ملایمی باشد. یک پسزمینه بدون درز ساخته شده از تخته پوستر سفید، پسزمینهای خنثی ایجاد میکند، در حالی که نور از روی دستمال کاغذی یا پارچه سفید میافتد. اگر از شیء از جلو (بدون فلاش!) عکس بگیرید، یک تصویر محصول با نور خنثی دریافت خواهید کرد.
برای جعبه عکس چه چیزی نیاز دارم؟
برای تنظیم جعبه عکس یا لایت خود، تنها چیزی که نیاز دارید این است: یک جعبه مقوایی قدیمی، نوار چسب، یک جعبه برش، دستمال کاغذی سفید و یک تخته پوستر سفید بزرگ. ابتدا با استفاده از کاتر جعبه، سه طرف جعبه مقوایی را جدا کرده و دهانه ها را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس تخته پوستر سفید را به عنوان یک پس زمینه بدون درز قرار دهید. خودشه!