دوشنبه, ژانویه 23, 2023
  • ورود
مجله اینترنتی راه پیام
تبلیغات
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی راه پیام
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خودرو

توقف موقت طرح ایجاد خط ویژه برای موتورسیکلت‌های تهران

2022-12-16
در خودرو
0 0
0
توقف موقت طرح ایجاد خط ویژه برای موتورسیکلت‌های تهران
Share on FacebookShare on Twitter

زمانی که یک فرد در پیاده رو قدم می‌زند هرلحظه واهمه دارد که یک موتور از پشت سر به او برخورد کند یا زمانی که ده ها موتور در پیاده رو پارک شده‌اند فرد دارای معلولیت یا شهروندی که کالسکه حمل می کند، نمی‌تواند به راحتی تردد کنند. مدتهاست که مسئولان شهری می‌خواهند موتورسیکلت‌ها را ساماندهی کنند اما موفق نمی‌شوند؛ چرا که نه مالکیت این موتورها مشخص است و نه موتورسواران تن به اجرای قوانین و آئین نامه‌ها می‌دهند، حالا اما مدتی است مسئولان مربوطه درصدد تعاملی متفاوت با موتورسواران هستند و پیشنهاد ایجاد خط ویژه برای موتورسیکلت‌ها را مطرح کرده‌اند و اجرای این طرح هم مستلزم هویت بخشی موتورسیکلت‌ها توسط پلیس است. بنابراین به گفته مسئولان سازمان مدیریت ترافیک، طرح ایجاد خط ویژه تا زمان مشخص نبودن هویت مالکین و راکبین موتورسیکلت ها متوقف شده است.

بعد از آزمون و خطای طرح های مختلف از سوی مدیران شهری و انتظامی برای نظامند کردن موتورسیکلت‌ها و جواب ندادن صد درصدی این طرح‌ها، مسئولان بر آن شدند که به جای برگزاری طرح‌های مقطعی برخورد و انضباط بخشی، راه حلی اساسی‌تر برای این واقعیت امروز شهرمان پیدا کنند، آنها با الگو گرفتن از برخی شهرهای دنیا که تعداد موتورسیکلت در آنها زیاد است پیشنهاد ایجاد مسیر ویژه یا خط ویژه مخصوص موتورسیکلت‌ها را مطرح کرده و درحال بررسی مطالعات امکان سنجی آن هستند، این در حالی است که مشکلات هویتی مالکان موتورسیکلت‌ها، ساماندهی آنها را نیز دچار مشکلاتی کرده است.

فروردین ماه سال جاری بود که برای اولین بار حجت الاسلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد که به منظور ساماندهی تردد موتور سیکلت سواران یک مسیر اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شود و اعلام  کرد که حدود چهار میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد که برای امرار معاش و یا تردد از آن استفاده می‌شود، اما تردد موتور سیکلت سواران موجب ناهنجاری های رفتاری و ترافیکی شده و لازم است که مقرراتی در راستای سهولت تردد و افزایش امنیت آنها با هدف کاهش تصادفات و فوت راکبان آنها ایجاد شود.

بی ام و M8 گرن کوپه با تیون Zacoe رسما رونمایی شد
بیشتر بخوانیم

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست ایجاد مسیر تردد موتور سیکلت سواران در پیش گرفته شود، در پیشنهادش افزوده بود: تجارب سایر کشورها در ساماندهی موتور سیکلت‌ها با ایجاد مسیر تردد نشان از موفقیت دارد، لذا اختصاص بخشی از سطح عرض معابر بدون جدا کننده فیزیکی و تنها با رنگ و علامت خاص به عرض یک متر و ۲۰ سانتی متر پیشنهاد می شود و از صاحب نظران می خواهم که نظرات و پیشنهادات خود را تا آخر فروردین به کمیته عمران شورای شهر تهران ارائه کنند.

بعد از پیشنهاد این عضو شورای شهر تهران معاون وقت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام کرد که راه اندازی خط ویژه تردد موتورسیکلت‌ها با توجه به تجربه موفق سایر کشورها، بسیار جدی است و تأکید کرده بود: «یکی از مصوبات این طرح، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت در برخی نقاط خاص است که در حال امکان‌سنجی معابر هستیم و باید در ابتدا این طرح به صورت آزمایشی در بخشی از شبکه حمل و نقل اجرایی شود که بر این اساس طرح اختصاص خط ویژه برای موتورسواران با هدف ایمن سازی و تفکیک حرکت موتورسیکلت از خودرو ایجاد می‌شود.
به گفته وی، این طرح در بسیاری از کشورهایی که تعداد موتورسیکلت‌ها در آن بالا است،اجرا شده و موفق بوده و انضباط بهتری در شهر ایجاد شده است.»

در این رابطه علی نادران معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه گام اول در ساماندهی موتورسیکلت‌ها، مشخص بودن مالک موتور و راکب است، می‌افزاید: «طرحی در فرماندهی فراجا در حال پیگیری است که براساس آن هر  موتورسیکلت باید یک پلاک داشته باشد که متصل به موتور و راکب (پلاک ملی) باشد، یعنی پلاک قابل رهگیری باشد و اگر این مهم محقق شود پیگیری و رصد راکب موتورسیکلت در صورت بروز تخلف امکان پذیر خواهد بود و اگر این مقدمه فراهم شد، می‌توان در مورد ساماندهی تردد موتورسیکلت ها اقدامات بعدی را انجام داد.»

کانسپت مرسدس Vision AMG معرفی شد: عجیب و آینده نگر
بیشتر بخوانیم
توقف موقت طرح ایجاد خط ویژه برای موتورسیکلت‌های تهران ۲

با این حال به گفته علی نادران: «انجام مطالعات متوقف شده تا مسئله هویت بخشی به موتور و راکب آن توسط پلیس حل و فصل شود، در غیر این صورت موتورسیکلت‌ها از درون خط ویژه عبور کرده و هرجا که بخواهند وارد معابر و پیاده روها می‌شوند و عملا ایجاد خط ویژه بی معنا می‌شود و زمانی تعیین خط ویژه تردد برای موتورسیکلت‌ها معنا پیدا می‌کند که به آنها بگوییم اگر غیر از خط ویژه تردد کنی، جریمه می‌شود که جریمه هم نیازمند حل مشکل هویت بخشی به موتورسیکلت‌هاست.»

<دیجیاتو / منبع

Recommended

مرگ واقعا چه حسی دارد؟

مرگ واقعا چه حسی دارد؟

2022-06-14
Realme GT2 Pro اندروید 13 را دریافت می کند

Realme GT2 Pro اندروید ۱۳ را دریافت می کند

2022-10-28
بنیان‌گذار بیون‌تک: احتمالا به دوز چهارم واکسن کرونا هم نیاز داریم

بیون‌تک: سه ماه بعد از دوز دوم باید دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرد

2021-12-17
نکاتی مهم درباره بیماری های کلیوی

نکاتی مهم درباره بیماری های کلیوی

2022-01-19

دسته بندی

تماس باما

مفتح جنوبی - ورزنده - پ26 - ط 5 واحد1
09120170335

نوشته‌های تازه

  • یک مقام دولتی فاش کرد که اپل ۲۵ درصد از سهم تولید هند را هدف قرار داده است
  • همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش شد
  • سوزوکی جیمنی ۵ در معرفی شد؛ تجربه آفرود خانوادگی با بودجه نه‌چندان زیاد

پیوندها

آرادبرندینگ

ایزوگامو

آی روسری

تیسکو انجین اویل

100تولز

نا پیستاچیو

پِلام شاپ

آجیلی ها

زالوسازی

1باربری

بازار زعفران

زیره کده

بازار زیره

کلاکو

بسکت پلاست

فورس ماژور

موبایلچه

فروشگاه وردپرس

  • دانلود سریال نیسان آبی

© 2021 مجله خبری راه پیام - مجله خبری & پشتیبانی سایت مستر 100 .

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • راه پیام
  • سلامتی
  • خودرو
  • تکنولوژی
  • کسب و کار
  • سرگرمی
  • دانلود فیلم
    • دانلود سریال نیسان آبی

© 2021 مجله خبری راه پیام - مجله خبری & پشتیبانی سایت مستر 100 .

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ایجاد حساب جدید!

Fill the forms below to register

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم