گزارش پژوهشی جدید انجام شده توسط فهرست برند اپل را با ارزش ترین برند جهان برای سال ۲۰۲۲ می داند. این شرکت تحقیقاتی ارزش این برند را ۳۵۵.۱ میلیارد دلار محاسبه کرده است. توجه داشته باشید که این ارزش گذاری توسط فهرست برند و منعکس کننده ارزش بازار برند نیست.
ده برند برتر در سطح جهانی به شرح زیر است:
۱ – سیب
۲ – آمازون
۳ – گوگل
۴ – مایکروسافت
۵ – والمارت
۶ – گروه سامسونگ
۷ – فیس بوک
۸ – ICBC (بانک صنعتی و تجاری چین) ۹ – هواوی
۱۰ – Verizon
ارزش گذاری برند اپل در مقایسه با سال ۲۰۲۱ ۳۵ درصد افزایش یافته است و این ارزش گذاری بالاترین ارزشی است که شرکت در بین هر برندی ثبت کرده است.
اپل سال ۲۰۲۱ درخشانی را پشت سر گذاشت که با موفقیت خود در آغاز سال ۲۰۲۲ برجسته شد – اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری رسید. موفقیت غول فناوری از لحاظ تاریخی در ارتقای جایگاه اصلی برند خود نهفته است، اما رشد اخیر آن را می توان به شناخت شرکت نسبت داد که نام تجاری آن می تواند به طور موثر در طیف وسیع تری از خدمات اعمال شود.
آیفون هنوز حدود نیمی از فروش این برند را به خود اختصاص داده است. با این حال، امسال شاهد بودیم که اپل با نسل جدید آیپدها، بازسازی iMac و معرفی AirTags به سایر محصولات خود توجه بیشتری کرد. طیف وسیعی از خدمات آن، از Apple Pay گرفته تا Apple TV، نیز از قدرت بیشتری برخوردار شده و برای موفقیت برند اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.
گوگل در رتبه سوم با ارزش ترین برند قرار گرفت.
گوگل با رشد ۳۸ درصدی ارزش برند به ۲۶۳.۴ میلیارد دلار رسید. این برند برای اکثریت قریب به اتفاق درآمد خود به تبلیغات متکی است و در ابتدای همه گیری به دلیل کاهش هزینه های تبلیغاتی به دلیل عدم اطمینان آسیب دید. با این حال، همانطور که جهان با شرایط عادی جدید سازگار شد و مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری میکنند، بودجههای تبلیغاتی باز شد و کسبوکار گوگل رونق گرفت و در نتیجه ارزش برند را ارتقا داد.
گروه سامسونگ در رتبه ششم قرار گرفت و تنها برند کره ای است که در ۲۵ برند برتر لیست شده است.
ارزش برند گروه سامسونگ مستقر در کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۷.۳ میلیارد دلار می رسد که افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد که به آن اجازه می دهد از موقعیت طولانی مدت خود به عنوان با ارزش ترین برند در آسیا و اقیانوسیه دفاع کند، اگرچه به پایین ترین سطح کاهش یافته است. رتبه ششم در رده بندی جهانی، پس از والمارت. وی چت همچنان قوی ترین برند منطقه و جهان است.
درآمدهای سامسونگ در نتیجه عرضه محصولات جدید افزایش یافته است. در میان بحران زنجیره تامین جهانی و تقاضای زیاد برای تراشه های حافظه، این برند با درآمدهای بالا در تجارت تولید تراشه از رقبای خود بهتر عمل کرده است. علاوه بر این، برای پاسخگویی به تقاضای مصرفکننده، سامسونگ در حال راهاندازی یک کارخانه جدید تراشههای کامپیوتری در تگزاس به ارزش ۱۷ میلیارد دلار است. این غول فناوری، محصولات الکترونیکی خود را نیز با طیف جدیدی از دستگاه های قابل حمل و همچنین لوازم آشپزخانه و خانه گسترش داده است.
هوآوی بهعنوان نهمین برند پرارزش برای سال ۲۰۲۲ قرار دارد و از جایگاه بیست و یکم در سال ۲۰۲۱ صعود کرده است. مطمئناً هواوی نسبت به ابتدای تحریم ایالات متحده بسیار بهتر عمل میکند.
هوآوی پس از رشد ۲۹ درصدی به ۷۱.۲ میلیارد دلار، توانست جایگاه خود را در بین ۱۰ برند برتر جهان بازپس گیرد. کسبوکار گوشیهای هوشمند هوآوی تحت تأثیر تحریمهای ایالات متحده قرار گرفت، اما با افزایش شدید سرمایهگذاری در شرکتهای فناوری داخلی و تحقیق و توسعه و همچنین تمرکز خود به خدمات ابری، واکنش مثبتی نشان داد.
در نهایت، TikTok سریعترین برند در حال رشد در سطح جهان است.
با سه برابر شدن ارزش برند در سال گذشته، TikTok سریعترین برند در حال رشد جهان است. با رشد خیره کننده ۲۱۵ درصدی، ارزش برند اپلیکیشن سرگرمی از ۱۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۹.۰ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است. این برند با کسب رتبه هجدهم در میان ۵۰۰ برند برتر جهان، بالاترین شرکت کننده جدید در رتبه بندی Brand Finance Global 500 2022 است.
با محدودیتهای COVID-19 که هنوز در سراسر جهان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ اعمال میشود، سرگرمیهای دیجیتال، رسانههای اجتماعی و سرویسهای استریم شاهد رشد مداومی بودند و افزایش TikTok گواهی بر چگونگی تغییر مصرف رسانهها است. با ارائه محتوای سرگرمکننده و قابل هضم، محبوبیت این برنامه در سراسر جهان گسترش یافت، با این حال، به عنوان یک خروجی خلاقانه عمل کرد و راهی برای ارتباط افراد در طول قرنطینه فراهم کرد.
گزارش را در لینک منبع بررسی کنید تا در مورد سایر برندهای برتر جهانی در سال ۲۰۲۲ اطلاعات بیشتری کسب کنید.
منابع ۱ • ۲
ترجمه شده توسط گوگل