وقتی صحبت از یک وب سایت سفارشی می شود، اکثر مردم در ابتدا به تصاویر عالی، متون الهام بخش و طرح رنگی فکر می کنند که کاملاً طراحی برند شما را تکمیل می کند. فونت ها به ندرت به ذهن می رسند. اما فونت مناسب به اندازه سایر عناصر، بخشی از شخصیت برند شما است.
برای اینکه جستجوی شما برای فونت مناسب Jimdo آسانتر شود، ما لیست گسترده ای از ترکیب فونت ها را برای شما آماده کرده ایم. این مقاله را بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید انتخاب مناسبی برای وب سایت خود پیدا کنید و چرا فونت ها بسیار مهم هستند.
فونت ها تاثیر می گذارند
فونتی که برای متون خود استفاده می کنید باید یک انتخاب آگاهانه باشد. زیرا فونت شما همانند انتخاب تصویر و پالت رنگ شما بر اولین تاثیری که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از وبسایت شما میگیرند، تأثیر میگذارد.
بنابراین توصیه می کنیم هنگام انتخاب فونت به سه نکته توجه کنید:
- خوانایی آنچه که بسیار مهم است این است که بازدیدکنندگان شما بتوانند متون شما را بخوانند. از فونت های فانتزی که به سختی رمزگشایی می شوند خودداری کنید. فونت هایی را انتخاب کنید که در همه اندازه های صفحه خوانا باشند.
- سبک. هرکسی سبک خاص خود را دارد، حتی کسب و کار شما. از خود بپرسید: آیا برند شما بیشتر از نوع بازیگوش و خلاقانه است یا بیشتر روی زمین است؟ بسته به آن، فونت هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شخصیت برند شما را نشان دهند.
- عرض عرض حروف جداگانه از فونتی به قلم دیگر متفاوت است. این بدان معناست که طول متون در برخی از فونت ها با متون در فونت های دیگر متفاوت است. این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به خصوص وقتی صحبت از سرفصل ها می شود. به دنبال فونتی باشید که فضای زیادی را اشغال نکند. با این حال، همچنین نباید خیلی له شده به نظر برسد. تعادل کامل را هدف بگیرید.
چه نوع فونت هایی وجود دارد؟
روش های زیادی برای دسته بندی فونت ها وجود دارد. برای جلوگیری از پیچیده شدن آن، میخواهیم خود را به یک طبقهبندی تقریبی به سه دسته محدود کنیم: سریف، بدون دندانه، و فونت های تزئینی.
فونت های سریف
ریشههای سریف به دوران باستان یونانی و رومی بازمیگردد، زمانی که واژهها هنوز به صورت سنگ تراشیده میشدند. از آنجایی که کار چندان آسانی نبود، پسوندهای کوچک در انتهای حروف در حین اسکنه کردن ایجاد شدند – حداقل، این یکی از رایجترین نظریهها است.
با گذشت زمان، این پسوندها به ویژگی های معمول حروف تبدیل شدند، حتی زمانی که چکش و اسکنه دیگر برای نوشتن استفاده نمی شد. امروزه، فونتهای سریف را در کتابها، روزنامهها، مجلات و سایر مواد چاپی پیدا خواهید کرد. دلیل این امر این است: ظاهراً فونت های سریف خواندن خطوط چاپ شده را آسان تر می کند.
معروف ترین فونت های سریف عبارتند از تایمز نیو رومن، گاراموند، و باسکرویل، مثلا.
فونت های بدون سری
هنگامی که اولین صفحه نمایش کامپیوتر ظاهر شد، به سرعت مشخص شد که تشخیص و نمایش فونت های سری به دلیل وضوح پایین تقریبا غیرممکن است. بنابراین طراحان فونت های متعددی را توسعه دادند که با وجود تعداد پیکسل کم، واضح و واضح نمایش داده می شدند. آنها به طور کامل سریف ها و سایر عناصر تزئینی را حذف کردند.
برخی از رایج ترین فونت های sans serif هستند آریال، لاتو، و وردنا، مثلا.
فونت های تزئینی
در این دسته بندی گسترده، ما حروف آراسته، خط شکسته، و دیگر فونت های طراحی را کنار هم قرار می دهیم. این فونت ها تنوع و شخصیت زیادی را ارائه می دهند، اما همیشه خوانا نیستند.
فونت های تزئینی بیشتر برای متون کوتاه یا گروهی از کلمات – مانند سرفصل ها یا آرم شرکت شما مناسب هستند. برای پاراگراف های طولانی تر، فونت های دو دسته دیگر گزینه بهتری هستند.
روانشناسی فونت ها
درست مانند رنگ ها، فونت ها نیز می توانند احساسات و واکنش های خاصی را القا کنند. زیرا حتی اگر باشد فقط در مورد حروف، ناخودآگاه آنها را با برداشت ها و تجربیات مختلف مرتبط می کنیم.
اگر عبارت و فونت مطابقت نداشته باشند، فوراً متوجه می شویم. تصور کنید یک تشییع جنازه از Comic Sans در تبلیغات خود استفاده می کند. مطمئنم دوبار فکر میکنید که بقایای عمه آمالیا را به این متخلفان بسپارید.
یا آژانس طراحی که در زمینه کتاب های کودکان تخصص دارد، اما از فونتی مانند Libre Baskerville استفاده می کند، چطور؟
یک فونت بازیگوش مانند Londrina Sketch در اینجا انتخاب بسیار بهتری خواهد بود.
برخلاف رنگها، هیچ دستورالعمل دقیق یا مطالعات گستردهای در مورد اینکه کدام فونت چه احساسات و برای چه کسی را تداعی میکند وجود ندارد. بنابراین، یافتن فونت “درست” بیشتر به احساس درونی مربوط می شود تا علم. اگر فونتی حال و هوای بدی به شما می دهد، به دنبال فونت دیگری بگردید.
Jimdo ترکیب فونت عالی را برای شما دارد
برای اطمینان از اینکه وب سایت شما همیشه به بهترین شکل ظاهر می شود، طراحان ما مجموعه زیادی از فونت های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده اند. هر ترکیب از دو فونت Jimdo تشکیل شده است که کاملاً با یکدیگر مطابقت دارند: یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.
هنگامی که یک ترکیب فونت را انتخاب می کنید، فقط چند کلیک طول می کشد تا آن را در کل وب سایت خود اعمال کنید. سپس تمام صفحات شما یکدست و حرفه ای به نظر می رسند و نیازی نیست که تلاش کنید همه آنها را به صورت دستی تغییر دهید.
برای تغییر فونت خود کافی است بر روی آن کلیک کنید طرح در منوی سمت چپ و سپس روشن کنید مجموعه فونت. اکنون میتوانید روی همه ترکیبها کلیک کنید و فوراً ببینید که چگونه در وبسایت شما به نظر میرسند.
اندازه فونت ثابت برای وب سایت شما
برای کمک به شما در کنترل اندازه فونت، Jimdo به شما امکان می دهد اندازه یکنواخت را برای کل وب سایت خود تنظیم کنید—به سادگی از بین کوچک، معمولی، متوسط یا بزرگ انتخاب کنید. اندازه فونتها بهطور خودکار با اندازه صفحهنمایش بازدیدکنندگان سازگار میشوند، به طوری که سرفصلها و متن بدنه همیشه بهطور ایدهآل تناسب دارند.
برای تغییر اندازه فونت خود بر روی آن کلیک کنید طرح در منوی سمت چپ و سپس روشن کنید مجموعه فونت. اکنون می توانید از نوار لغزنده برای انتخاب اندازه مورد نظر برای وب سایت خود استفاده کنید.
تصمیم گیری در مورد فونت هایی که برای وب سایت خود استفاده کنید نباید ساده گرفته شود. فونت مناسب به همان اندازه که طراحی لوگو و رنگ های شرکت شما بخشی از هویت بصری کسب و کار شما است.
مدتی را صرف پیمایش فونتهای Jimdo کنید تا ترکیبی را پیدا کنید که واقعاً مناسب شماست. زیرا یک فونت خوب نیز تاثیر خوبی بر جای می گذارد.
با Jimdo کسب و کار خود را آنلاین کنید.
jimdo.com / منبع
ترجمه شده توسط گوگل