اشتباه در نحوه دفع مدفوع؛ چه باید کرد؟

اشتباه در نحوه دفع مدفوع؛ چه باید کرد؟

چرا ممکن است به شیوه‌ای اشتباه مدفوع خود را دفع کنید و در مورد آن چه باید کرد؟ (فرارو)«تابناک با تو» – دستیابی به آرامش کامل نکته کلیدی در دفع مدفوع است. اگر هیچ یک از این تاکتیک‌ها مدت زمان مدفوع را تسریع نکرد مشکل ممکن است مربوط به تغذیه، رژیم غذایی، ارگونومی (تناسب ابزار و محیط با بدن انسان از جمله نحوه نشستن پشت میز)، مصرف آب، یا مسائل روانی یا عصبی باشد. رژیم‌های غذایی غربی به طور بدنامی ضعیف هستند و هم چنین فیبر کمی دارند. به همین دلیل است که مکمل فیبر عاملی کلیدی در دفع راحت‌تر مدفوع است. هم چنین سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید.

در دنیای امروز بسیاری به دنبال دریافت کمک برای حل مشکلات ناشی از یبوست هستند. در کشور‌های غربی این موضوع به دلیل تمیز نکردن محل دفع مدفوع با آب و استفاده از کاغذ توالت زبر یا مرطوب و بروز تحریکات قارچی یا باکتریایی تشدید می‌شود. پزشکان با موارد مراجعه بیماران دچار بواسیر مواجه هستند که وقتی لکه خون غیر قابل توضیح در کاسه توالت می‌بینند نگران می‌شوند.

چرا ممکن است به شیوه‌ای اشتباه مدفوع خود را دفع کنید و در مورد آن چه باید کرد؟ (فرارو)

آیا ممکن است در مورد اکثر این افراد یک اشتباه وجود داشته باشد که باعث تشدید مشکلات شان شده است؟ بله، اشتباه در نحوه دفع مدفوع.

بساری از کودکان در کشور‌های غربی با روش‌های نادرستی مدفوع خود را دفع می‌کنند. والدین غربی معمولا فرزندان شان را روی توالت فرنگی می‌نشانند و شاید بتوان گفت غوطه ور می‌کنند و آنان را مجبور می‌سازند هر بار برای مد زمانی طولانی بنشینند و خود را با داستان و آهنگ سرگرم کنند تا سرانجام موفقیت حاصل شود و مدفوع دفع شده و کل اعضای خانواده شادی کنند!

در کشور‌های غربی عادت به مطالعه در توالت وجود دارد. حتی قفسه‌های کتاب یا مجله کنار توالت وجود دارند و بسیاری از غربی‌ها با آن بزرگ شده اند. ممکن است خاطراتی از والدین یا حتی همکاران شان داشته باشند که با یک روزنامه زیر بغل شان وارد توالت می‌شدند. در واقع اگر امروز افراد با گوشی تلفن همراه هوشمند به توالت می‌روند پیش از آن بسیاری زمان دفع مدفوع را به عنوان زمان اصلی مطالعه قلمداد می‌کردند. این یک مشکل است، زیرا برای افراد خوب نیست که زمان زیادی را در توالت صرف کنند.

راه درست دفع مدفوع چیست؟

کاری که باید انجام دهید این است: هنگامی که می‌خواهید به دستشویی بروید یک توالت فرنگی پیدا کنید، بر روی آن بنشینید، ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید تا مدفوع خارج شود سپس به آرامی مقعد خود را تمیز کرده و خشک کنید و بیرون بروید. شستن دست‌ها را قبل از بیرون رفتن از توالت فراموش نکنید. این بسیار ساده است، اما بازتاب دهنده عادات اکثر افراد نیست.

چند بار در روز مدفوع را دفع کنم؟

هیچ قانون سخت و سریعی درباره دفعات دفع مدفوع یک فرد سالم وجود ندارد. میانگین تعداد دفعاتی که یک فرد معمولی مدفوع خود را دفع می‌کند می‌تواند بین یک تا دو بار در روز و سه بار در هفته باشد. با این وجود، یک اجماع عمومی پزشکی در مورد این که یک فرد سالم چه مدت زمانی را باید برای دفع مدفوع در توالت صرف کند وجود دارد.

هنگامی که احساس لزوم دفع مدفوع به شما دست می‌دهد و بر روی توالت می‌نشینید فقط ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد تا مدفوع را دفع کنید اگر مدت زمان بیش تری به طول انجامید روی توالت فرنگی ننشینید و سعی نکنید به زور و با فشار آوردن بر خود مدفوع تان را دفع کنید.

به یاد داشته باشید هر بار که به آن ناحیه فشار وارد می‌کنید در معرض آسیب و ناراحتی قرار می‌گیرید. در نتیجه، ۳۰ دقیقه را در رسانه‌های اجتماعی یا چک کردن ایمیل‌های تان در زمان نشستن روی توالت فرنگی در انتظار دفع مدفوع سپری نکنید! اگر موفق به دفع نشدید بایستید و راه بروید. دندان‌های خود را مسواک بزنید قدری آب بنوشید یا کار دیگری انجام دهید.

ممکن است مدت زمانی به طول انجامد تا یکبار دیگر احساس کنید که باید مدفوع را دفع نمایید زمانی که آن احساس به شما دست داد فورا به توالت بازگردید و دوباره امتحان کنید.

چرا ممکن است به شیوه‌ای اشتباه مدفوع خود را دفع کنید و در مورد آن چه باید کرد؟ (فرارو)

افراد هنگام دفع مدفوع چه اشتباهات رایجی را مرتکب می‌شوند؟

حرکت مدفوع در موقعیت مناسب برای خروج از طریق کانال مقعدی زمان بر است. به همین خاطر است که وقتی احساس لزوم دفع مدفوع را ندارید نباید تلاش کنید تا با زور و اعمال فشار مدفوع تان را دفع کنید. بسیاری از افراد به زور چنین تلاشی را هنگام صبح پیش از رفتن به مدرسه یا محل کار انجام می‌دهند که کار اشتباهی می‌باشد.

هم چنین، برخی افراد به طور معمول قهوه می‌نوشند و یا سیگار می‌کشند که باعث افزایش تولید هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی خاصی می‌شود که سبب ایجاد پریستالیس روده (حرکت غیر ارادی ماهیچه ها) می‌شود تا بدن شان را تشویق کنند که مدفوع را سریع‌تر به سمت پایین حرکت دهد. این ایده خوبی نیست، زیرا بدن شما می‌تواند به آن مواد وابسته شود و حرکت طبیعی روده را کاهش می‌دهد.

اغلب وقتی همه چیز به سرعتی که شما می‌خواهید حرکت نمی‌کند بدان معنا نیست که شما یبوست دارید واقعیت آن است که صرفا مدفوع هنوز به سمت راست روده حرکت نکرده است. با این وجود، زمانی که احساس می‌کنید نیاز به دفع مدفوع دارید باید در اسرع وقت به پیام بدن خود پاسخ دهید.

هر بار که مدفوع خود را نگه می‌دارید به سمت بالا می‌رود و راست روده شما مقداری از آب مدفوع را دوباره جذب کرده و باعث خشک شدن آن شده و این موضوع باعث می‌شود مدفوع به شکلی سخت‌تر دفع شود. هرگز مدفوع تان را نگه ندارید. متاسفانه بسیاری از افراد به خاطر عدم تمایل به استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی این کار را انجام می‌دهند. اگر خیلی حساس هستید سعی کنید خود را به کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها یا هتل‌های سطح بالا برسانید که اغلب توالت‌های تمیز و امنی دارند.

چه ابزار‌هایی می‌توانند به من کمک می‌کنند تا بهتر مدفوع خود را دفع کنم؟

برخی از افراد منوجه می‌شوند که قرار دادن پا‌های شان بر روی یک چارپایه کوچک و بالا بردن زانو‌های شان و تنظیم لگن شان به گونه که روند دفع مدفوع سریع‌تر و آسان‌تر باشد شیوه مطلوبی برای دفع بهتر مدفوع می‌باشد. میزان کارایی این تاکتیک ممکن است به قد، ارتفاع توالت، زاویه کاسه و نوع صندلی که استفاده می‌کنید بستگی داشته باشد.

راه دیگر برای سرعت بخشیدن به کار این است که بازو‌های خود را بالای سرتان ببرید و نیم تنه را دراز کنید. این حرکت به شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر نفس بکشید بنابراین، ماهیچه‌های کف لگن را شل کرده و به مدفوع اجازه می‌دهد تا آزاد شود.

چرا ممکن است به شیوه‌ای اشتباه مدفوع خود را دفع کنید و در مورد آن چه باید کرد؟ (فرارو)

دستیابی به آرامش کامل نکته کلیدی در دفع مدفوع است. اگر هیچ یک از این تاکتیک‌ها مدت زمان مدفوع را تسریع نکرد مشکل ممکن است مربوط به تغذیه، رژیم غذایی، ارگونومی (تناسب ابزار و محیط با بدن انسان از جمله نحوه نشستن پشت میز)، مصرف آب، یا مسائل روانی یا عصبی باشد.

رژیم‌های غذایی غربی به طور بدنامی ضعیف هستند و هم چنین فیبر کمی دارند. به همین دلیل است که مکمل فیبر عاملی کلیدی در دفع راحت‌تر مدفوع است. هم چنین سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید. استفاده از یک برنامه روتین صبحگاهی همراه با مصرف پروبیوتیک‌ها نیز می‌تواند به بهبود حرکات روده شما کمک کند.

اگر به یبوست حاد دچار هستید استفاده از دارو‌های خوراکی برای نرم کردن مدفوع و ملین‌های ملایم مانند شیر منیزیم و میرالاکس مفید است. شما هم چنین می‌توانید این مواد را با مواد غذایی غنی از فیبر و پروبیوتیک‌ها تکمیل کنید و آن را با استفاده از دارو‌های مقعدی مانند شیاف گلیسیرین و تنقیه همراه کنید.

می‌توانید از همه این موارد و روش‌ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که باید مدفوع کنید و بیش از سه تا پنج روز را بدون هیچ گونه نتیجه‌ای گذرانده اید و تمام دارو‌های بدون نسخه را امتحان کرده اید با پزشک تماس بگیرید.

منبع: فرارو

<تابناک با تو / منبع

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

نه − 6 =