چند روز پیش اگر به سامانه یکپارچه عرضه خودرو مراجعه میکردید، با پیغامی مبنی بر شرکت در نظرسنجی مواجه میشدید. اکنون نتایج این نظرسنجی در اختیار رسانهها قرار گرفته است. براساس نتایج خروجی بهدستآمده، اکثر کاربران نسبت به عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه نظر مثبتی دارند. البته این اکثریت در مقایسه با تعداد شرکتکنندگان، چندان بالا نبوده است.
براساس آمار ارائهشده، حدود ۴۶۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردهاند. عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه بیشترین میزان رضایت را داشته، درحالیکه عرضه خودرو در بورس کمترین میزان رضایت را کسب کرده است.
نظرسنجی ارائهشده شامل ۱۸ پرسش بود که در آن سؤالاتی با چهار گزینه ثابت پرسیده شده بود. چهار گزینه پاسخ سؤالات شامل عرضه خودرو از طریق سامانه، عرضه از طریق قرعهکشی، عرضه خودرو در بورس و همچنین گزینه هیچکدام بوده است.
کنترل قیمت خودرو، موعد تحویل، شفافیت در علتهای عدم احراز، شیوههای پشتیبانی و رفع مشکلات عدم احراز، شفافیت آمار و گزارشات عرضه خودرو، دسترسی مشتری واقعی به خودرو، توزیع عادلانه خودرو، تنوع در انتخاب خودرو، سرعت و کیفیت سامانه، یکپارچگی عرضه تا تحویل خودرو، سهولت در سفارشگذاری خودرو، سهولت در فرایند ثبتنام، مدیریت سفارش، اطلاعرسانی عرضه و فروش خودرو، تنوع در انواع خودرو، کیفیت پاسخگویی جهت پشتیبانی، تضمین ملی جهت ثبت، برخی از ۱۸ سؤالی بودند که در این نظرسنجی از مشتریان پرسیده شد.
جزئیات نظرسنجی سامانه یکپارچه
درمجموع براساس نظرسنجی از ۴۵۹ هزار و ۵۹۸ نفر، تعداد ۲۵۵ هزار نفر از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو رضایت داشتهاند. این تعداد شامل ۵۵ درصد شرکتکنندگان در نظرسنجی میشود. به عبارت دیگر، حدود نیمی از شرکتکنندگان روشهای دیگر را برای عرضه خودرو مناسب میپندارند.
۴۲ هزار و ۱۲۷ نظر شیوه عرضه خودرو از طریق قرعهکشی را مناسب دانستهاند. این تعداد شامل ۹.۱ درصد از شرکتکنندگان است. ۱۴۹ هزار و ۱۳۱ نفر هیچکدام از شیوههای عرضه خودرو را مناسب ندانستهاند؛ بنابراین ۳۲.۴ درصد شرکتکنندگان به هیچکدام از روشهای عرضه خودرو اعتقادی ندارند. کمترین رضایت مربوط به شیوه عرضه خودرو در بورس کالا بوده است که در نظرسنجی انجام شده ۱۳ هزار و ۳۴۰ نفر به این شیوه رأی دادهاند. این تعداد کمتر از ۳ درصد کل شرکتکنندگان در نظرسنجی میشوند.
<دیجیاتو / منبع